dimecres, 10 de Juny de 2026
Cultura

Tossa de Mar acull el certamen comarcal del Pubillatge de la Selva 2026

Tossa de Mar acull el certamen comarcal del Pubillatge de la Selva 2026

Els nous representants comarcals són Júlia Bosch, de Maçanet de la Selva, Airon Tortoras, de Riudarenes, Júlia Bassas, d’Anglès i Jan Genover, de Vidreres

Tossa de Mar ha estat aquest dissabte l’escenari del certamen comarcal del Pubillatge de la Selva 2026, una jornada que ha reunit representants d’arreu de Catalunya per escollir la nova Pubilla, Hereu, Dama i Fadrí de la Selva.

La jornada s’ha iniciat al matí amb la realització dels exàmens a l’edifici de La Nau. A la tarda, s’ha celebrat una cercavila pels carrers del municipi, des de l’Espai Colomer fins a l’Església Vella, al recinte emmurallat de la Vila Vella, on ha tingut lloc l’acte institucional de proclamació de les noves representacions comarcals.

El jurat ha destacat l’alt nivell dels participants i la dificultat a l’hora d’escollir els guanyadors d’aquesta edició. Finalment, els nous representants del Pubillatge de la Selva 2026 han estat:


Júlia Bosch, de Maçanet de la Selva, proclamada Pubilla de la Selva
Airon Tortoras, de Riudarenes, escollit Hereu de la Selva
Júlia Bassas, d’Anglès, proclamada Dama de la Selva
Jan Genover, de Vidreres, escollit Fadrí de la Selva

L’acte ha comptat amb el suport de l’Àrea de Cultura i Festes de l’Ajuntament de Tossa de Mar i del Consell Comarcal de la Selva.

La regidora de Cultura de l’Ajuntament de Tossa, Ana Abellán, ha destacat “la importància de mantenir vives les tradicions populars i de donar continuïtat a iniciatives que fomenten el sentiment de pertinença, la cultura catalana i la implicació del jovent amb el territori”. Abellán també ha agraït “la participació de tots els candidats i candidates, així com la feina de les entitats i persones que han fet possible aquesta jornada”.

Sobre Nosaltres

Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.

Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.