diumenge, 12 de Juliol de 2026
Cultura

Olesa de Montserrat estrena l'ampliació i reforma de la Biblioteca Santa Oliva

Olesa de Montserrat estrena l'ampliació i reforma de la Biblioteca Santa Oliva

 L’Ajuntament ha aportat 1.691.587,92 euros 

Olesa de Montserrat ha celebrat aquest dissabte al matí l’acte d’inauguració de l’ampliació i reforma de la Biblioteca Santa Oliva, ubicada al Parc Municipal d’Olesa, una vegada han finalitzat les obres de reforma. A l’acte hi ha assistit, per part de Departament de Cultura, el director general de Drets Culturals, Creació i Biblioteques, Xavier Fina, així com d’altres autoritats.

Amb l’ampliació dels seus espais, la biblioteca passarà de tenir 817 m² a 2.030 m² útils, incrementant l’espai en 1.213 m². L’ampliació de l’edifici en planta baixa ha permès construir una coberta verda accessible que integra natura i activitats culturals, tot generant un edifici paisatge amb qualitat espacial, llum natural, patis interiors i alta connectivitat visual amb el parc. El projecte ha estat dissenyat per Coll-Leclerc Arquitectes S.L.P. 

L’equipament té un fons de 36.762 documents, 83 revistes i 8 diaris. Disposa també d’un fons sobre Joan Brossa i una obra instal·lada de Joan Brossa a la paret corba del fons de la zona infantil.

El cost total d’inversió en l’equipament ha estat de 4.684.399,14 euros. El Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya ha contribuït amb 1.861.850,76 euros a través de la línia de subvenció per a obres. La Diputació de Barcelona ha aportat 1.130.960,46 euros (1.019.549,08 € per a l’obra i 72.000 € per a l’adquisició de fons documental) mentre que l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat ha aportat 1.691.587,92 euros (36.280 € en la redacció del projecte executiu, 1.258.774,93 € per a l’obra, 374.033,04 € en mobiliari i 22.499,95 € en equipament). 

La Biblioteca s’ubica a la Casa de Cultura i comparteix edifici amb altres serveis municipals com l’Escola Municipal de Música, l’Arxiu Històric i Administratiu, l’auditori i dues sales d’exposicions, entre d’altres. Al matí, la biblioteca ofereix servei de dimarts a divendres de 9.30 a 13.30 h, i dissabtes de 10.00 a 13.00 h. A la tarda, l’horari és de dilluns a divendres de 15.00 a 20.00 h.

El municipi té biblioteca des de l’any 1935. Aquesta primera biblioteca es va posar en funcionament als baixos de la Casa de la Vila, un edifici que havia sigut l’antic Hotel Gori, que juntament amb els jardins conformaven un espai d’oci i salut que donaven servei als clients del Balneari de la Puda.

Sobre Nosaltres

Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.

Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.