El Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic denega la petició de l’Ajuntament de Sitges per fer ús temporal del Club de Mar i insta a declarar-ne l’estat ruïnós.
L’Ajuntament de Sitges manté la seva voluntat que l’espai del Club de Mar pugui esdevenir un espai al servei de la ciutadania, amb un ús públic, obert i universal. Amb aquest objectiu, el consistori va sol·licitar al Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, titular de l’espai, l’autorització per poder fer-ne un ús temporal mentre no es defineixi el futur definitiu de l’equipament.
El Ministeri ha denegat aquesta petició municipal i, al mateix temps, ha instat l’Ajuntament a iniciar els tràmits per poder realitzar el seu enderroc. Davant d’aquest posicionament, l’Ajuntament defensa que qualsevol decisió sobre el futur del Club de Mar hauria d’escoltar la voluntat de Sitges i tenir en compte l’interès general de la població.
El consistori considera que aquest espai forma part de la memòria col·lectiva i del paisatge del litoral sitgetà, i aposta per preservar-ne el valor patrimonial sempre que sigui tècnicament i legalment possible. En aquest sentit, l’Ajuntament vol que la ciutadania pugui participar en la reflexió sobre els usos futurs d’aquest àmbit, garantint que sigui un espai accessible i pensat per al conjunt de veïns i veïnes.
L’Ajuntament recorda que ja ha dut a terme actuacions de millora a l’entorn del Club de Mar amb la voluntat de cuidar aquest espai mentre es resol la seva situació administrativa i jurídica.
La defensa dels interessos de Sitges davant les administracions competents ha estat una prioritat per al govern municipal. En aquest sentit, l’Alcaldessa es va desplaçar a Madrid per reunir-se amb representants del Ministeri, així com també s’ha mantingut diverses reunions amb la Demarcació de Costes, amb l’objectiu de traslladar la posició de l’Ajuntament i defensar una solució que tingui en compte la realitat, la voluntat i les necessitats del municipi.
L’Ajuntament de Sitges reitera que continuarà treballant per garantir la seguretat de l’espai, preservar-ne el valor patrimonial i defensar que el futur del Club de Mar es decideixi des de la proximitat, l’escolta i l’interès públic.
Gestió Municipal
L’Ajuntament de Sitges continua defensant que el Club de Mar sigui un espai obert a tota la ciutadania
- 18 Maig 2026
- Sitges
- Redacció
Compartir notícia
Sobre Nosaltres
Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.
Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.
