dilluns, 15 de Juny de 2026
Promoció Econòmica

La Cuina del Vent estreny vincles amb Girona Excel·lent per promoure productes de proximitat els 365 dies de l'any

La Cuina del Vent estreny vincles amb Girona Excel·lent per promoure productes de proximitat els 365 dies de l'any

La iniciativa impulsa les aliances entre productors i restauradors per posar en valor la qualitat i la identitat gastronòmica de les comarques gironines 

La diputada de Girona Excel·lent i Mercats de la Diputació de Girona, Vanessa Peiró, i el president de La Cuina del Vent, Josep Amiel, han presentat aquest dimarts al matí la nova col·laboració entre el segell de qualitat agroalimentària Girona Excel·lent de la corporació i el col·lectiu de professionals de la gastronomia de l'Alt Empordà.

En aquest marc, els restaurants de La Cuina del Vent incorporaran i promouran productes del distintiu durant els 365 dies de l'any, i no només durant una temporada o en una campanya concreta. Aquesta aposta pel producte de proximitat permetrà donar visibilitat als productors locals i, alhora, reforçar l'economia de les comarques gironines.

Per la seva part, també permetrà posar en valor el paper dels establiments del col·lectiu, que han estat sempre compromesos amb una gastronomia que actua com a eina de projecció del paisatge, la cultura i la identitat de la demarcació.

«La iniciativa crea, per tant, sinergies reals entre productors i restauradors. Genera oportunitats compartides, fomenta les relacions de confiança i construeix una xarxa que ens fa més forts com a territori», ha destacat la diputada de Girona Excel·lent i Mercats, Vanessa Peiró, que ha lloat la implicació de La Cuina del Vent: «Quan institucions, productors i restauradors remem en la mateixa direcció, el resultat és una demarcació més viva i més forta».

El segell Girona Excel·lent de la Diputació de Girona compta en aquest bienni (2025‑2026) amb 137 productes de 83 empreses d'arreu de la demarcació, escollits a través de tasts a cegues. Es reparteixen en 17 categories (aigües minerals; arrossos; begudes locals; cafès i herbes remeieres; conserves; sofregits, brous i salses; productes de quarta i cinquena gamma; semiconserves; embotits; fruits secs; foie-gras; galetes; gelats i sorbets; làctics; oli d'oliva i vinagres; mel, i vins i vins generosos). 

El president del col·lectiu La Cuina del Vent, Josep Amiel, ha subratllat: «La majoria de restaurants ja utilitzem habitualment els productes Girona Excel·lent. Ells ja ens han fet la feina, amb la tria dels productes guardonats per part d'un jurat professional; per tant, ens ha estat fàcil incorporar Girona Excel·lent en els nostres plats de temporada o menús degustació perquè són productes de molta qualitat. És un win-win: tothom hi surt guanyant.»

La col·laboració permetrà visualitzar també el distintiu Girona Excel·lent en els deu restaurants del col·lectiu que, de moment, s'han adherit a aquesta nova col·laboració amb la Diputació de Girona. Es tracta de:

Restaurant Falconera (Roses)
Restaurant Amiel & Molins (Pont de Molins)
Restaurant Rom (Roses)
Restaurant Duran (Figueres)
Restaurant Castell de Peralada
Restaurant Norat (Roses)
La Taverna del Barri Vell (Figueres)
Restaurant Sumac (Roses)
Restaurant l'Encesa (el Port de la Selva)
El Portal de Bàscara Restaurant

Josep Amiel ha destacat que està previst que la resta de restaurants de La Cuina del Vent també s'incorporin a aquesta iniciativa en breu.
 
Sobre el col·lectiu

La Cuina del Vent neix de la inquietud d'un col·lectiu de professionals que creu en la gastronomia com a eina d'expressió i com a portadora del saber popular acumulat a través de la història, d'un clima i d'un paisatge en comú: l'Alt Empordà. 
El grup reuneix professionals i establiments d'alta qualitat i va iniciar el seu camí amb la voluntat de madurar i de compartir i intercanviar coneixements, organitzant mostres, xerrades i seminaris per millorar la qualitat del servei i contribuir a estrènyer els vincles entre la gent de l'ofici. 
La Cuina del Vent compta amb el suport de l'Associació d'Empresaris d'Activitats d'Hostaleria de l'Alt Empordà i està format per professionals de diferents branques de l'hostaleria que, amb l'objectiu de promocionar la terra, la cuina, la cultura, la tradició i la feina ben feta, volen compartir i exportar arreu les arrels i la peculiar personalitat de l'Alt Empordà.

Sobre Nosaltres

Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.

Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.