Es podrà visitar del 25 d’octubre de 2025 al 29 de març de 2026, i s’han programat diferents activitats relacionades Aquest migdia s’ha inaugurat a la Sala d’Exposicions de l’Escorxador, l’exposició “Jordi Puig no és fotògraf”.
Comissariada per l’historiador de l’art Jordi Falgàs, la mostra ofereix una retrospectiva de tota la producció de l’artista entre els anys 1991 i 2025, reunint més de tres dècades de trajectòria professional, des dels primers treballs fins a les obres més recents. A diferència d’altres fotògrafs, Jordi Puig no distingeix entre els treballs que són fruit d’un encàrrec editorial i els projectes personals, és per això que la mostra pretén representar l’heterogeneïtat de la seva obra, on s’hi representen retrats, paisatges i natura morta, i on es tracten múltiples temàtiques que van des de l’arquitectura, el disseny, o la particularitat de l’ésser humà. En total s’exposen més de 120 fotografies i una seixantena de llibres i altres publicacions.
A l’exposició s’hi poden veure les múltiples facetes del treball de Jordi Puig. La de documentalista, amb exemples de la seva tasca en diversos museus, com el Museu de la Música de Barcelona o el Museu del Joguet de Catalunya. La de col·leccionista i la de fotògraf de col·leccions a partir de la seva sèrie de llibres “El món segons Jordi Puig”, mostrant reculls molt diversos de robots, ampolles de vidre o postals de la Costa Brava d’època franquista.
L’exposició també recull la seva faceta d’editor, amb la creació l’any 2013 de l’editorial Úrsula Llibres. I, en especial, destaquen les seves sèries de retrats, amb les crides periòdiques que ha fet al llarg d’aquests anys als col·lectius més diversos. El Museu de l’Empordà ha acollit dues exposicions temporals de Jordi Puig: La primera l’any 2005, titulada “799 retrats” i uns anys després, el 2014, “(silencis). Figueres sota les bombes 1938-1939”. Aquest últim és un projecte de recuperació de la memòria històrica una part del qual forma part del fons del Museu.
La mostra “Jordi Puig no és fotògraf” s’emmarca dins la línia expositiva de fotografia contemporània de la Sala d’Exposicions l’Escorxador. S’han organitzat diverses activitats relacionades amb la mostra: visites comentades amb l’artista i el comissari, i taules rodones a l’entorn de la fotografia contemporània. Rambla, 2 17600 Figueres infome@museuemporda.org 972 50 23 05 Totes les activitats són gratuïtes, les places són limitades i cal reserva prèvia.
L’horari de visita és de dilluns a dissabte de 9.30 a 18 h, i els diumenges de 10 a 15 h.
Més informació: comunicacio@figueres.org infome@museuemporda.org www.museuemporda.org
- diumenge, 13 de Setembre de 2026
Cultura Agenda
El Museu de l'Empordà presenta l'exposició
- 25 Octubre 2025
- Figueres
- Redacció
Compartir notícia



