Enguany també participen als tallers del SCT dues escoles de primària
Per primera vegada, dos centres de primària de Solsona se sumen als tallers de mobilitat segura impartits pel Servei Català de Trànsit (SCT) i coordinats a la ciutat per la regidoria d’Educació amb el suport de la Policia Local. Aquest curs s’ha aconseguit un volum rècord de 673 participants, entre alumnat de primària i secundària.
L’educació per a la mobilitat segura és una iniciativa del Servei Català de Trànsit que té com a objectiu promoure una formació integral en seguretat viària al llarg de tot el cicle vital, no només per aprendre normes i senyals, sinó també per adquirir habilitats i conductes responsables com a vianants, ciclistes o conductors de patinets elèctrics i ciclomotors. Aquesta educació es fonamenta en l’aprenentatge de coneixements, habilitats i actituds que ajuden les persones a moure’s de manera segura i responsable per l’espai viari.
Els tallers combinen sessions teòriques i pràctiques, sovint en circuits tancats, on l’alumnat pot practicar situacions reals de mobilitat sota supervisió. A més del treball sobre normativa i manteniment, aquestes activitats promouen la convivència entre persones usuàries de diferents modes de mobilitat i la presa de consciència sobre els riscos i responsabilitats associats a cada tipus de vehicle o trajecte.
Els primers tallers es van dur a terme els dies 10 i 11 de març a l’Escola Arrels Secundària. Els alumnes de 1r d’ESO van centrar-se en la bicicleta i el seu manteniment; els de 3r, en l’ús segur del patinet elèctric; i els de 4t, en el ciclomotor. Les sessions van combinar teoria i pràctica en un circuit tancat, amb especial èmfasi en l’autoprotecció i la normativa.
Al juny, Setelsis i Arrels I
En el calendari previst, del 2 al 5 de juny rebran educació per a la mobilitat segura tots els cursos de primària de Setelsis, i del 8 al 10 del mateix mes, serà el torn de l’alumnat de 1r a 4t d’Arrels Primària.
Per a la regidoria d’Educació, aquest tipus de formació no només transmet normes, sinó que sensibilitza infants i joves sobre comportaments que contribueixen a reduir els riscos a la via pública i fomenta hàbits de mobilitat més segurs i sostenibles, especialment davant l’augment d’usuaris de bicicletes i vehicles de mobilitat personal.
Durant el primer trimestre del curs vinent, també està prevista la participació d’una trentena d’alumnes dels itineraris formatius específics (IFE) i els programes de formació i inserció (PFI) de l’Institut Francesc Ribalta.
Aquesta col·laboració entre el Servei Català de Trànsit, l’administració local i els centres educatius permet que els alumnes de Solsona rebin una formació pràctica i completa en seguretat viària, promovent hàbits de mobilitat responsables des de les primeres etapes educatives fins a l’adolescència.
Seguretat
670 alumnes de Solsona rebran formació en mobilitat segura durant aquest curs
- 23 Març 2026
- Solsona
- Redacció
Compartir notícia
Sobre Nosaltres
Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.
Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.
