Girona. La ciutat de Girona comptarà amb xarxa de fibra òptica el 2013

Telefónica desplegarà aquesta tecnologia a la ciutat, fet que la convertirà en un referent tecnològic

L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont; el president de Telefónica España, Luis Miguel Gilpérez, i el director general de Telefónica a Catalunya, Kim Faura, han presentat aquest matí el projecte de la companyia telefònica de dotar Girona de fibra òptica durant el 2013. El desplegament de la fibra òptica ja s’ha començat a portar a terme a Girona aquest mes de setembre i es preveu que a principis del 2013 algunes llars de la ciutat ja en podran disposar. En una primera fase, que acaba al setembre del 2013, el 75% de les llars de Girona i els polígons industrials, que suposen uns 50.000 habitatges, disposaran d’aquesta tecnologia i al 2014 arribarà al 100% de la població.

“El 2014 el 100% de les llars de Girona tindrà Internet d’alta velocitat. D’aquesta manera, resoldrem també un problema estructural important de certes zones de la ciutat de Girona”, ha subratllat Carles Puigdemont, que ha definit aquesta inversió de Telefónica com a “transcendentalíssima”. L’alcalde de Girona ha manifestat que amb aquesta iniciativa “Girona se situa a l’avantguarda. Girona esdevindrà un node, dins d’aquesta euroregió, altament connectat, i per tant se li multipliquen els avantatges i els elements de competitivitat”. De la mateixa manera, ha comparat l’envergadura d’aquest projecte amb el que en el seu dia va representar el projecte de soterrament del tren a la ciutat pel que fa a les “conseqüències socials, econòmiques, culturals i de projecció de la ciutat de Girona”. Per acabar, Carles Puigdemont ha volgut agrair “profundament” el compromís de Telefónica amb Girona per situar-la com a “ciutat capdavantera en dotació tecnològica”.

El president de  Telefónica España, Luis Miguel Gilpérez ha manifestat que la ciutat forma part de la “primera divisió de les ciutats d’aquest país” i que encara “millorarà més” amb el desplegament de la fibra òptica. “Estem davant d’un dels avanços tecnològics que significarà un abans i un després. D’aquí a uns anys ningú es plantejarà no tenir fibra òptica”, ha manifestat.

“Estem parlant de passar de la banda ampla, que arribava a 10 Mb, als 100 Mb amb la fibra òptica”, ha explicat el director general de Telefónica a Catalunya, Kim Faura, que ha afegit que han escollit Girona per portar a terme el projecte donant resposta a la sensibilitat manifestada per l’Ajuntament “per la qualitat de vida dels gironins, per al progrés de la ciutat, per l’eficiència de l’Administració i per la competitivitat i la productivitat de les seves empreses”.

Girona és la segona gran ciutat de Catalunya on arriba la fibra òptica de Telefónica. Les obres s’emmarquen en el pla de desplegament d’aquesta tecnologia a Catalunya, que es va iniciar a la ciutat de Barcelona aquest mateix any. La inversió de Telefónica respon a l’objectiu de la companyia d’accelerar la inclusió digital i potenciar la incorporació de la ciutadania a la societat de la informació per millorar-ne la qualitat de vida.

Dossier de premsa