Platja d'Aro. Gairebé 400 persones han gaudit aquest estiu de l'oferta de visites culturals guiades d'estiu a Castell d'Aro, Platja d'Aro i S'Agaró

L’oferta d’itineraris es manté per a tot el període d’hivern 2012–2013 per a grups organitzats

Del 3 de juliol a l’1 de setembre d’enguany, 387 persones han participat en alguna de les tres propostes de visites guiades d’estiu programades per la regidoria de turisme, comerç, empresa i ocupació de l’Ajuntament de Castell–Platja d’Aro. D’entre aquesta oferta cultural, les que ha tingut més èxit han estat les visites guiades al Camí de ronda de S’Agaró, i al Nucli antic i Museu de la Nina de Castell d’Aro, coincidint amb 161 participants cadascuna. La proposta a l’entorn del Camí de ronda de Platja d’Aro i Vil·la romana de Pla de Palol ha tingut 65 visitants. Un any més aquesta proposta cultural es va fidelitzant, ja que alguns dels participants realitzen dues de les tres visites, o fins i tot les tres.

Les visites, de caràcter gratuït, s’han programatdurant45 dies de dimarts a dissabte amb la possibilitat de gaudir-ne en quatre idiomes.Enguany s’ha mantingut el sistema estrenat l’estiu de 2008 que divideix els dies de les visites en funció de l’idioma: en una jornada s’ofereixen en català i francès, i en una altra en castellà i anglès. La proposta de visites culturals guiades d’aquest estiu era en dia i hora prefixada,i per a l’actual curs 2012–2013 es mantenen les tres propostes, però per a grups organitzats (gratuït per a aquells que s’allotgin o facin dinar o sopar en algun establiment del municipi; i 30 euros per a grups fins a 25 persones, i 50 euros per a grups de més de 25). Cal fer-ne la reserva prèviament a l’Oficina de Turisme (T 972 817 179 Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. ).

L’activitat de visites guiades al municipi es va iniciar ara fa 16 anys, el juliol de 1996, amb la proposta del Nucli antic de Castell d’Aro i Museu de la Nina, que s’ha ofert ininterrompudament fins a l’actualitat. Posteriorment, l’agost de 1999, es va incorporar la visita guiada alCamí de ronda de Platja d’Aro i Vil·la romana de Pla de Palol. Darrerament, l’estiu de 2002, es va incorporar la visita al Camí de ronda de S’Agaró. De llavors ençà, i amb la incorporació successiva de visites guiades, més de 135.000 persones han gaudit d’alguna de les tres propostes.

La visita al Camí de ronda de S’Agaró permet gaudir de la bellesa del paisatge i del prestigi i el glamour d’aquest passeig que uneix la Platja del Racó i Cala Sa Conca, tot contemplant, d’una banda, la façana marítima de la històrica urbanització, i de l’altra, vorejant la costa rocallosa, esculls i petites cales. La visita al Camí de ronda de Platja d’Aro i a la Vil·la romana Pla de Palol (restes romanes, que daten entre el s. I aC i el s. VI dC), mostra els secrets i misteris de la cultura romana i submergeix al visitant en les arrels de la història de Platja d’Aro. La visita guiada al Nucli antic de Castell d’Aro, i que inclou l’accés al Museu de la Nina, permet descobrint l’ambient medieval d’un conjunt declarat – com també ho és el Camí de Ronda de S’Agaró - Bé Cultural d’Interès Nacional per la Generalitat de Catalunya.