Cassà de la Selva. La Biblioteca Municipal de Cassà, premiada amb 2.000 € per destinar a la compra de llibres

La Biblioteca Municipal de Cassà de la Selva ha estat premiada en el Concurso de proyectos de animación a la lectura María Moliner 2020 amb el seu projecte Cassà lector, Municipi lector. Aquest concurs l’organitza el Ministerio de Cultura y Deporte.

El projecte presentat per la Biblioteca Municipal inclou activitats per a tots els públics i consisteix en un conjunt d’activitats de promoció de la lectura organitzades des del Consell Lector, la Biblioteca Municipal i l’Àrea de Cultura.  Des d’aquestes àrees, es programen habitualment activitats culturals com l’Hora del Conte, Biblionadons, Vermut i Llimonada de Lletres,  exposicions literàries i clubs de lectura.

També s’organitzen visites d’il·lustradors a les aules de primària i secundària, formació a claustres de professors, visites escolars i tallers d’il·lustració.

Destaquem els Premis Literaris de Cassà, que són uns dels més importants de la demarcació de Girona, on hi participen concursants de tot Catalunya i enguany es va celebrar la 54 ena edició,

Concurso de Proyectos de Animación

El concurs premia les biblioteques de municipis de menys de 50.000 habitants que portin a terme projectes singulars que incloguin accions de promoció de la lectura, eficiència i labor bibliotecària, integració social en la seva comunitat i ús de les noves tecnologies.

El jurat valora la claredat i l’interès del projecte, la planificació, la viabilitat i impacte social del projecte, la inclusió social i, finalment, la originalitat i la innovació del projecte.

El premi consisteix en una subvenció de 2.000€ per destinar a la compra de llibres.