Platja d'Aro. Nou segell “Safe Tourism Certified” de l'ICTE

El Càmping Valldaro i els establiments del grup Aromar situats a Platja d’Aro (hotels Aromar i Costa Brava i restaurants Aradi i La Riera) són els primers del municipi, i també pioners al conjunt del país, en l’obtenció del Safe Tourism Certified, un nou segell promogut per l’Institut de Qualitat Turística Espanyola (ICTE) com a prova de la implementació del Sistema de Prevenció de Riscos per a la Salut davant el Covid-19.

El segell és de caràcter voluntari i té com a objectiu acreditar el  compromís dels serveis turístics a l’hora de generar confiança als seus clients, col·laboradors i treballadors en la represa de l’activitat post Covid-19. Els nous protocols establerts, que engloben plans de contingència i plans operatius, han estat verificats per auditories externes i independents que acrediten un compliment íntegre de les directrius marcades per l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

Els establiments acreditats han implementat un exhaustiu pla en relació als sistemes de neteja i desinfecció, la distribució dels espais per garantir la distància física i els aforaments, la seguretat alimentària, i la formació del personal i la nova figura del security manager dins l’organització. Des de l’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró s’ha creat una línia de subvencions dotada amb 12.000 euros per assumir el 50% del cost de les auditories dels allotjaments locals que iniciïn els tràmits per validar aquesta acreditació.