Blanes. Blanes viu una Nit de Revetlla sense incidents remarcables

En general es pot dir que Blanes ha viscut una Nit de Revetlla de Sant Joan sense que s’hagin registrat incidents remarcables. Des de primera hora de la tarda la banda sonora dels petards va començar a fer-se evident arreu del municipi, anant in crescendo conforme les hores anaven passant i s’acostava el temps de festa, en una de les celebracions que cada any s’espera de manera especial pel pas a una nova etapa que significa.

La nit més curta de l’any ha comptat amb dos elements destacats. D’una banda, el sempitern so dels petards, que ha estat acompanyant els blanencs i blanenques pràcticament fins a trenc d’alba. I de l’altra un ingredient absolutament inusual, que s’ha pogut veure força malgrat el què es podria haver pensat a priori: les mascaretes obligatòries a la via pública pels majors de 6 anys.

I és que, en definitiva, ja feia setmanes que es repetia el mantra que enguany Sant Joan seria #UnaRevetllaDiferent en molts aspectes, i per això s’ha estat fent difusió dels consells que calia seguir per tenir #UnaRevetllaSegura. Arreu de Blanes, ja fos als parcs públics, als carrers i passejos i especialment a la platja, s’han pogut veure grups de famílies amb nens i nenes o bé grups de joves que estaven de festa.

La majoria utilitzaven petards, piules o bengales, però també s’han pogut veure força grups que s’havien proveït d’artilleria pesant i disparaven focs d’artifici força potents. Les terrasses dels bars i restaurants també s’han continuat veient prou plenes, amb una animació digna d’una revetlla habitual, per molt que continués sent diferent.

Patrulles a peu i en cotxe en precaució d’incidents

La Policia Local de Blanes ha estat especialment amatent aquesta nit en què el servei fa honor a que es tracta del dia que més hores de sol té i, per afegit, d’incidents a cobrir. S’han fet patrulles a peu i en cotxe per poder cobrir amb la màxima celeritat possible qualsevol incident remarcable que pogués donar-se arreu de la població i, en general, no n’hi ha hagut cap que escapés del què sol ser una nit de revetlla, llevat d’alguns casos que poc tenien a veure amb la festa i la disbauxa.

Els incidents en què ha hagut d’intervenir la Policia Local han anat des de molèsties veïnals per la música massa alta, bretolades de joves o alarmes que saltaven per la ona expansiva dels petards, fins a queixes per danys en la propietat privada. Aquests darrers generalment estaven provocats per grups de joves que llençaven des d’ous fins a elements més perillosos com poden ser petards, pedres o ampolles de vidre. Per la seva banda, Protecció Civil no ha hagut d’intervenir tampoc en cap cas destacat.

A mesura que ja començava a clarejar, però les ganes de festa continuaven, els efectius policials també han hagut d’intervenir especialment en alertes que els indicaven que s’estaven cremant elements del mobiliari urbà. En aquest sentit, s’ha comptat amb el suport dels Bombers de la Generalitat, que s’han ocupat des de refrescar un contenidor al barri de Mas Enlaire, fins a atendre el foc en papereres que s’estaven cremant al Carrer Raval, al Passeig de Mar, o bé a la Plaça dels Dies Feiners.

1593055133Nit de Revetlla Blanes 2020 (27).JPG

1593055133Nit de Revetlla Blanes 2020 (10).JPG