Platja d'Aro. Reobertura del mercat setmanal (divendres 22 de maig)

La nova Fase 1 de desconfinament permet que torni l’activitat als mercats en un 25% de les parades o bé amb percentatges més alts si s’adapten i amplien els espais. Aquesta darrera opció és l’aposta de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro, a partir del divendres 22 de maig (8-14 h) per al mercat municipal setmanal de Platja d’Aro. El consistori ha ampliat la zona a l’entorn de la Masia Bas per poder acollir totes les parades habituals -fins a 150- i de tots els productes, ara agrupades per gèneres (alimentació, roba, calçat, etc.).

Les previsions indiquen la presència mínima d’un 70% dels estands i d’àmbits variats, ampliant així més enllà de les d’alimentació, presents durant les setmanes de confinament. El nou disseny de l’espai preveu tres punts d’entrada i sortida, distància de seguretat entre les parades, zones de pas per a vianants de 4 a 7 metres i l’estrena un equip de 10 informadors municipals, tant per ajudar als paradistes a localitzar la seva nova ubicació quan s’instal·lin com per atendre al públic visitant i recordar-los la necessitat de seguir les distàncies i mesures de seguretat necessàries, indicacions també recollides en rètols a les entrades.

També coincidint amb la Fase 1l’Ajuntament va reobrint nous espais urbans per al gaudi de la ciutadania, respectant franges horàries com a municipi de més de 10.000 habitants i les limitacions de distància d’1 km del domicili per passejar o fer sortides amb infants menors de 14 anys. També a partir de divendres 22 de maig reobren els dos parcs de lleure per a gossos -a Mas Semi de Castell d’Aro i entre el carrer Luxemburg i l’Avinguda de París de Platja d’Aro- amb 10 persones d’aforament i la recomanació d’una estada màxima de 30 minuts, i el Parc dels Estanys de Platja d’Aro (cada dia · 7-21 h), excepte l’accés als miradors, que es mantenen tancats.