La Diputació entrega la moció a favor de la fruita dolça als governs català i espanyol

El vicepresident Ferran Accensi i el diputat Ramon Cónsola, han entregat avui a Ramon Farré, delegat de de la Generalitat a Lleida i José Crespín, subdelegat del govern de l’estat, la moció a favor de la fruita dolça que es va aprovar en el Ple del passat mes de novembre. Tan el delegat com el subdelegat han assegurat que traslladaran la moció als departaments d’agricultura d’ambdós governs.

Recordem que la moció defensa uns preus justos per a la pagesia i, en especial, per a la fruita dolça i de pinyol i insta l’administració general de l’Estat espanyol a oferir ajuts directes als productors pels baixos preus; rebaixes als tributs que graven l’activitat del sector agrari, en especial el fructícola, com pot ser la reducció de mòduls de l’IRPF i els pagaments que s’han de fer a la Seguretat Social, entre altres que s’hi puguin escaure; i la imputació d’aquestes ajudes a efectes per a les declaracions de renda de l’exercici 2019.

A més, també insta el Ministeri d’Agricultura a aplicar una mesura d’arrencada per la resta de l’Estat espanyol com ha fet la Generalitat, per la qual s’aproven les bases reguladores dels ajuts de mínims per a l’arrencada de presseguers, nectariners i paraguaians, i així reduir les hectàrees productives.

1575312826Delegat1.JPG
1575312826Delegat2.JPG