Platja d'Aro. Festa Major de Platja d'Aro

Platja d’Aro celebra del 14 al 18 d’agost la Festa Major 2019 (pdf), amb un ampli conjunt d’activitats amb la voluntat de fer-la atractiva per a tots els públics i per a totes les edats. La gratuïtat i l’aire lliure com a escenari de gairebé totes les propostes destaquen en una celebració variada, dinàmica i engrescadora amb concordança amb el cosmopolitisme de la vila. La regidoria de Cultura de l’Ajuntament proposa un programa on la música, l’esport i les activitats familiars són les grans protagonistes. La imatge gràfica de celebració, titulada Hola, és obra de Joel Feliu Pagès de Fontcoberta, guanyador del 7è Concurs de cartells convocat pel consistori entre els alumnes de l’Escola Superior d’Art i Disseny d’Olot (web).

La majoria dels concerts es concentren a la Plaça del Mil·lenari: Gospel d’Aro, Maruja Limón, Gertrudis, Abba The New Experience, Miqui Puig DJ, Orquestra Maribel, The Otis Redding Show, William Taylor & Co. i Orquestra Montgrins. També hi haurà actuacions a la Plaça Major: Cobla La Flama de Farners i Els Cremats; a Cavall Bernat: The Django Orchestra (Festival Nits de Jazz · web) i l’Església de Santa Maria: Federico d’Atellis & artista convidat (Festival de Guitarra Girona Costa Brava · web).

La Festa Major també ha programat diverses activitats de caràcter familiar: concurs de captura de síndries, tallers de maquillatge i de pintura amb sorra de colors, instal·lació i espectacle El secret de la Nanna de la Cia. Anna Roca, batucada i espectacle itinerant amb en Xalarí, la mascota de turisme familiar del municipi, cinema a la fresca amb Los Increíbles 2, i animacions infantils amb El Gat Pentina, La Xarranca i Soy La Fiesta; i observació astronòmica amb telescopis a càrrec Astroempordà.

Les activitats esportives d’enguany són natació guiada a la Via Brava de Cavall Bernat, Caminada Nocturna Solidària de la Vall d’Aro a favor de l’Associació Oncolliga, torneig de Vòlei Platja Costa Brava, Torneig Llampec d’Escacs i l’experiència Girona FC Tour Costa Brava (web) Altres propostes són: Fira de Brocanters, presentació literària de Cuentos para pasar el rato de Virna Esteva Pijoan, missa solemne, tres visites guiades (pdf) i l’exposició Mira’m · Retrats a la Col·lecció ”la Caixa” d’Art Contemporani a la Masia Bas.