Llagostera. Comencen els treballs de la instal·lació fotovoltaica d’autoconsum a la biblioteca municipal de Llagostera

La instal·lació consta de 44 plaques solars de 275 W cada una ubicades a la teulada que serviran per proporcionar energia elèctrica pel funcionament d’una part de l’equipament municipal. El pressupost de l’actuació és de 21.403,69€, dels quals 15.000€ estan subvencionats per la Diputació de Girona.

Amb aquesta instal·lació es preveu un estalvi energètic anual d’uns 4.500 kg d’emissions de CO2 a l’atmosfera i un estalvi econòmic de més de 35.000 euros en 25 anys. Les dades i gràfiques de consum, generació, estalvi d’emissions es podran consultar en temps real des de la mateixa biblioteca mitjançant unes pantalles digitals.

L’actuació forma part del Pla d’Acció per a l’energia sostenible (PAES) dins del capítol de  millora de l'eficiència energètica en els equipaments municipals.

Es preveu que les obres d’instal·lació finalitzin abans del mes de setembre.