Canal Ajuntament

Blanes. L’Ajuntament de Blanes portarà al ple convocat per dilluns el cartipàs municipal del nou govern

L’Ajuntament de Blanes ha convocat per aquest proper dilluns 1 de juliol la primera sessió plenària d’aquest nou mandat, que contempla diversos temes de gestió, administració, aspectes pràctics i logística, els què cal aprovar en cada inici d’etapa. El més destacat és donar compte del decret de nomenament de tinents d’alcalde i delegació de competències de l’alcalde a favor dels regidors.

És el què es coneix com el cartipàs municipal o, dit d’una altra manera, de quines regidories se n’ocupen els membres de l’equip de govern, un extrem que es donava a conèixer tot just fa una setmana, en el decurs d’una roda de premsa. Un altre tema important de la sessió plenària serà establir el règim de retribucions, dedicacions i indemnitzacions dels membres de la corporació.

En aquest sentit, la proposta que es porta al ple inclou no tan sols les indemnitzacions dels 21 membres de la corporació, sinó que també contempla les dedicacions totals o parcial. En aquest sentit, hi haurà dos membres electes que tindran dedicació exclusiva i un tercer amb dedicació parcial. Els dos primers són l’alcalde, Àngel Canosa, i el regidor del Gabinet d’Alcaldia i Cultura, Albert Sanz. Per la seva banda, el regidor de Participació Ciutadana i Esports, Pere Lopera, tindrà dedicació parcial.

Celebració de la primera Junta de Govern i reunió amb els grups municipals

Precisament la tarda d’aquest passat dijous els regidors i regidores de l’equip de govern format pels 10 membres d’Esquerra Republicana de Catalunya i Blanes En Comú Podem van celebrar la primera Junta de Govern del Mandat encapçalada per l’alcalde, Àngel Canosa, i el primer tinent d’alcalde, Jordi Urgell. Posteriorment, també es va celebrar una sessió de treball amb la resta dels grups polítics municipals.

Altres temes inclosos a l’ordre del dia seran l’aprovació dels grups polítics municipals i designar portaveus, així com la creació i composició de les comissions informatives. Un altre dels punts serà nomenar els representants polítics en els òrgans col·legiats que siguin de la competència del ple, així com establir la periodicitat de les sessions plenàries, que continuaran sent el darrer dijous de cada mes a les 7 de la tarda.

El ple del proper dilluns és de caràcter ordinari, però al haver la festivitat de Sant Joan, no hi havia temps suficient administrativament parlant per fer la convocatòria. Per això, aquesta vegada s’ha hagut d’optar per convocar-lo en un dia excepcional. Precisament pel fet que serà de facto un ple ordinari, la sessió es tancarà amb l’habitual torn de Precs i Preguntes obert al públic, i començarà a les 7 de la tarda. 

1561726699Junta de Govern 4.jpg
1561726699Junta de Govern 1.jpg
1561726699Junta de Govern 12.jpg


Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 972 831 541

Top Desktop version