Platja d'Aro. La sabadellenca Irene Montolio i el saltenc Carlos Gutierrez, guanyadors dels concursos de fotografia Instagram i Microrelats per Twitter de Platja d'Aro

Convocats per primer cop en motiu de la Festa Major de Platja d’Aro d’aquest estiu de 2012

Avui s’han fet públics els guanyadors dels dos nous concursos convocat aquest estiu de 2012 per l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro en motiu de la Festa Major de Platja d’Aro, obrint la celebració també en una festa digital 2.0. La sabadellenca Irene Montolio ha aconseguit el màxim guardó del concurs de fotografia per Instagram amb una imatge de ple estiu de la zona de Cavall Bernat de la Platja Gran, aconseguint així el premi d’un iPad2 16 GB Wi-Fi+3G. Simultàniament, el saltenc Carlos Gutiérrez ha aconseguit el primer premi del concurs de microrelats per Twitter, un iPod Touch 8 GB, amb el text: Ella,la passió que posava amb tot el q feia,la seva manera de gaudir del dia i de la nit,em va captivar,el seu nom: Platja d’Aro [sic]. El jurat dels dos concursos ha escollit a més a més de les guanyadores, un total de deu imatges i deu frases com les millors.

Ambdues convocatòries estan obertes a majors de 18 anys que poden presentar propostes durant els sis dies de la Festa Major, del 10 al 15 d’agost, amb un únic perfil d’usuari. El de fotografia per Instagram tenia com a tema Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró en qualsevol de les seves vessants amb un màxim de tres imatges per persona. Els membres del jurat han estat el publicista Lluís Boix, el fotògraf Lluís Català i el regidor de cultura de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro, David Prohias.

El Concurs microliterari per Twitter admetia també tres propostes per persona, en català o castellà, en tema i modalitat lliure (relat, poesia, aforismes, etc) i un màxim de 140 caràcters (hastag inclòs). En aquest àmbit han estat jurat la tècnica responsable de la Biblioteca Mercè Rodoreda de Castell-Platja d’Aro, l’escriptora Carme Rovira, i  el regidor d’infància i joventut, Albert López.

Més enllà d’aquests dos concursos en aquests moments està vigent l’11è Concurs de Còmic de Castell-Platja d’Aro, obert a tothom, establert en tres categories: infantil (de 9 a 12 anys), joves (de 13 a 16 anys), adults (a partir de 17 anys); i categoria única per a la modalitat d’animació com a novetat d’aquest 2012. El termini de presentació d’originals finalitza el 4 de novembre d’enguany. El lliurament de premis, valorats en conjunt en 1.185 euros, tindrà lloc el 29 de novembre a la Biblioteca mercè Rodoreda, on a partir d’aquell dia, i fins al 29 de desembre, s’hi exposaran les obres participants al concurs. Aquesta convocatòria dóna continuïtat a l’aposta de la biblioteca per aquesta modalitat artística, ja que durant el curs escolar s’hi desenvolupa setmanalment un taller de còmic per a joves.