Platja d'Aro. L'aula d'adults municipal ofereix aquest curs 2012-2013 formació continuada, bàsica i instrumental, cursos de català i castellà i coneixement de l'entorn

Les inscripcions seran del 12 al 21 de setembre a Platja d’Aro i el dies 13, 18 i 20 a Castell d’Aro

La regidoria de benestar social de l’Ajuntament de Castell–Platja d’Aro ha fixat el calendari d’inscripcions per participar de l’oferta formativa de l’Aula d’Adults Municipal per al curs 2012–2013, adreçada a majors de 16 anys. A Platja d’Aro seran al Centre Cívic Vicenç Bou del 12 al 14 de setembre per a antics alumnes i del 17 al 21 de setembre per als nous (de dilluns a dijous 10-12.30 i 16-18 h; i divendres 10-12 h); i a Castell d’Aro al Centre Cívic Ca La Rafaela el 13 de setembre per a antic alumnes i els dies 18 i 20 de setembre per a nous alumnes (de 16 a 18 h). Malgrat tot, hi ha la possibilitat d’incorporar-s’hi durant el curs, si hi ha places lliures. L’activitat començarà l’1 d’octubre i tindrà continuïtat fins al 23 de maig de l’any vinent. El cost d’inscripció per a tot el cicle acadèmic, material inclòs, és de 33 euros per als cursos inicials, i de 53 euros per als cursos avançats.

L’Aula d’Adults Municipal amb seu al Centre Cívic Vicenç Bou de Platja d’Aro, però també amb alguns cursos al Centre Cívic Ca La Rafaela de Castell d’Aro (enguany alfabetització en castellà, castellà conversa elemental, i formació continuada en català), és un servei que s’adreça a la població adulta del municipi - a partir de 16 anys d’edat – amb una oferta formativa que abraça quatre grans àmbits: formació bàsica i instrumental, formació continuada, castellà conversa, i acollida i coneixement de l’entorn. El projecte compte amb la col·laboració del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya.

En l’àmbit de formació bàsica i instrumental s’hi inclouen els cursos d’alfabetització en català i castellà, conversa en català, neolectors, activitats d’intercanvi i coneixement cultural, taller d’autonomia per a famílies amb infants de 0 a 3 anys, i el nou taller “deures en família”. En el de formació continuada hi ha els cursos de formació en català, lectura en català, i el de coneixement de la cultural general.

En l’àmbit de castellà conversa s’ofereixen quatre nivells i també tallers de lectura i conversa. Darrerament, en l’àmbit d’acollida i coneixement de l’entorn s’hi desenvolupen activats de cultura tradicional, d’intercanvi entre els alumnes, activitats per conèixer el municipi, itinerari pels recursos i serveis municipals, activitats d’educació per la salut i el treball, i sortides culturals.

En l’àmbit de formació també s’ofereixen diversos cursos de català per a adults del Consorci per a la Normalització Lingüística. El primer bloc formació, amb propostes de novembre de 2012 a febrer de 2013 ja té dates d’inscripció, en el Centre Cívic Vicenç Bou de Platja d’Aro, on també s’hi desenvolupen les sessions: de l’1 al 4 i del 8 a l’11 d’octubre de 10 a 12.30 h, i el 2 i el 9 d’octubre de 16.30 a 19 h.