Blanes. Blanes celebra dimecres el darrer ple, seguit per l’entrega de les Fonts Gòtiques als regidors que pleguen

Un dels actes institucionals que celebra l’Ajuntament de Blanes cada quatre anys, al final de cada mandat, és el del lliurament de les Fonts Gòtiques als regidors i regidores que ja no repetiran en la següent etapa. La Font Gòtica és la màxima distinció que atorga el consistori blanenc, per agrair les persones que han contribuït des del seu àmbit de referència a la població de Blanes.

El trofeu reprodueix la Font Gòtica real que existeix encara al Carrer Ample, i és tan emblemàtica com la mateixa Roca de Sa Palomera. A més a més, és la més ben conservada de l’arquitectura gòtica d’arreu de Catalunya, inclosa en l’Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. Si fa gairebé 600 anys va ser un regal de Violant de Prades a la vila, ara ha esdevingut en un reconeixement molt apreciat pels blanencs i blanenques.

Per finalitzar l’actual mandat, s’han convocat sengles actes que tindran lloc demà dimecres 12 de juny. Primer, a 2/4 i cinc de 7 de la tarda, hi haurà la darrera comissió informativa, i cinc minuts més tard –a les 18’40 h- el ple extraordinari que, anàlogament, aprovarà les darreres actes celebrades. Finalment, a les 7 de la tarda serà quan tindrà lloc l’acte durant el qual l’alcalde de Blanes, Mario Ros, lliurarà les fonts gòtiques als regidors i regidores que pleguen.

Dimecres es lliurarà la Font Gòtica a 12 a regidors i regidores que pleguen

En total, s’han d’entregar Fonts Gòtiques a 12 persones: Nicolás Laguna, Blai Vinaixa, Joan Salmeron, Carlos Salgado, Juanjo Navarro, Dafne Galvany, Salvador Gutiérrez, Roberto Rivas, Lluís Yubero, Laia Buixeda, Joan Rota i Salvador Tordera. Al llarg d’aquest mateix mandat ja s’han entregat un total de sis fonts gòtiques a sengles representants municipals que van plegar, a banda de tres altres regidores i regidores que no van acceptar-la per diversos motius.

La darrera vegada que es va celebrar aquest acte va tenir lloc el 10 de juny de 2015, avui fa exactament quatre anys. Llavors es van entregar 14 fonts gòtiques, entre les quals destacaven les que van rebre dos exalcaldes: Josep Marigó –qui justament va ser l’alcalde en l’anterior mandat 2011-2015-, i Josep Trias, el seu antecessor en el càrrec.