Platja d'Aro. 2ª Edició dels Pressupostos Participatius

L’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro inicia per segon any consecutiu, el procés d’elaboració de pressupostos participatius amb una dotació de 150.000 euros per a propostes en l’àmbit de les inversions. Com a novetats s’amplia el període de recollida de propostes i s’obre la votació final a joves a partir de 14 anys empadronats. Les propostes inicials es poden presentar de l’11 de març al 14 d’abril, a tothora mitjançant el portal http://participa.platjadaro.com. Dimarts 12 de març (19.30 h) a la sala d’actes de l’Ajuntament hi haurà presentació pública d’aquesta experiència i una sessió informativa sobre el funcionament de l’urbanisme municipi.

Simultàniament hi ha sis punts municipals d’accés públic per poder-ho fer en línia a Platja d’Aro (Oficina de Turisme, Centre Cívic Vicenç Bou i Oficina d’Atenció al Ciutadà), a Castell d’Aro (Oficina d’Atenció al Ciutadà) i a S’Agaró (Ca La Generosa -l’edifici municipal on hi ha Correus i TV Costa Brava-). També es poden omplir butlletes de paper per desar-les a les urnes situades a l’Ajuntament, Biblioteca Mercè Rodoreda, Centre Cívic Vicenç Bou i escoles Fanals d’Aro i Els Estanys (Platja d’Aro); Oficina d’Atenció al Ciutadà, escola Vall d’Aro i institut Ridaura (Castell d’Aro); i a Ca La Generosa (S’Agaró). També hi haurà un estand mòbil informatiu que recorrerà altres espais públics concorreguts per aplegar les butlletes en els tres nuclis; i com a novetat, s’ha programat un taller participatiu per recollir propostes dimarts 2 d’abril (19.30 h) a la Sala d’Actes de l’Ajuntament.

En aquesta primera fase, totes les persones vinculades al municipi poden presentar propostes individualment, en grup o com a entitat (la mateixa proposta presentada moltes vegades però, té el mateix valor que aquella amb una única butlleta). Cal tenir present que en cada butlleta només hi pot haver una iniciativa, però se’n poden omplir tants com propostes es vulguin fer. La condició general primària és que es pugui considerar una inversió,  és a dir, tot allò que es pot construir o adquirir i que és perdurable en el temps. Totes seran avaluades tècnicament del 15 d’abril al 31 de maig. El dimarts 4 de juny (19.30 h) es farà una jornada participativa per escollir les que definitivament accediran a la votació final, que serà del 23 setembre al 25 octubre d’enguany.