Cassà de la Selva. L’Ajuntament de Cassà aprova inicialment el projecte per al manteniment de les franges perimetrals de prevenció d’incendis als refugis de les Gavarres

El ple també ha aprovat l’actualització del Pla d’Acció d’Energia Sostenible (PAES).

L’Ajuntament de Cassà es va adherir el març del 2012 a la iniciativa del Pacte d’Alcaldes i Alcaldesses per l’Energia Sostenible
Es tracta d’una iniciativa europea, l’estratègia del 20/20/20, que suposa un compromís per treballar els següents aspectes i resoldre’ls abans del 2020.

Reducció d’un 20% o més del consum energètic
Reducció de l’emissió de gasos d’efecte hivernacle en un 20% o més
Increment d’un 20% del consum d’energies renovables

És un compromís ambiciós que es pren en tot el municipi, deixant de banda el sector industrial, agrícola i ramader. Per tant, s’hi treballa sobretot des del sector dels serveis, la mobilitat i les llars particulars.

Tots els municipis adherits al pacte d’alcaldes  es comprometen a elaborar un pla per assolir els objectius. El pla d’acció del municipi de Cassà de la Selva consta de 62 accions que suposen una reducció de 15.848 tones de CO2 per l’any 2020. Les accions es divideixen en quatre línies estratègiques: augmentar el grau d’estalvi i eficiència energètica en els edificis públics, edificis residencials i el sector terciari; disminuir les emissions associades al transport urbà, incrementr la producció local d’energia municipal i el consum d’energia renovable així com disminuir les emissions associades al tractament de residus sòlids urbans. Podeu consultar el PAES de Cassà prement aquí.

L’Ajuntament de Cassà ha treballat com una de les principals prioritats en augmentar l’eficiència energètica i les energies renovables per tal de disminuir les tones de CO2. S’està treballant per canviar la il·luminació dels carrers del poble per la instal·lació de leds, per canviar la il·luminació dels semàfors, s’ha instal·lat un punt de recàrrega elèctric, plaques solars...
Presentació de la campanya ‘A Cassà de tot i a prop’

En el ple d’aquest dijous també s’ha explicat la campanya ‘A Cassà de tot i a prop’ per dinamitzar el comerç local. La campanya es presentarà demà al matí.

1551431509ple_febrer_.jpg