Cassà de la Selva. Parcs i zones verdes lliures d'herbicides a Cassà de la Selva

Amb l’objectiu de tenir parc saludables i naturals, l’Ajuntament de Cassà de la Selva canvia la gestió dels parcs públics i els fa lliures d’herbicides. A partir d’ara, no s’hi aplicaran aquest tipus de productes, i per aquest motiu, les zones de sauló seran verdes la majoria de l’any i a l’estiu i a l’hivern, l’herba s’assecarà. Aquesta mesura permetrà tenir un espai més saludable sense aplicació de productes químics i els parcs seran més naturals, fomentant un equilibri ecològic que ajudarà a mantenir les plantes més saludables.

Els parcs on s’han aplicat son tots els que hi ha jocs infantils o parcs de salut, i d’altres que son propers a centres educatius. Són:
· Parc del c de la Via
· Parc del monument d’en Dalmàs
· Parc del CAP
· Sector 6
· Parc de sant Anton
· Parc dels Fruiters
· Parc del Carrilet
· Parc de l’Eixample
. Parc del Capri-Corfu
. Pl. Xesco Boix
. Pl. Avenir
. Pl. Font de can Tolosà
. Pl. de Ca la Marcela

S’han instal·lat cartells informatius on s’explica als ciutadans i ciutadanes de Cassà el canvi de gestió.

A banda, es continuarà treballant per ampliar la iniciativa als escocells dels arbres (el clot que es fa entorn de les soques dels arbres i de les plantes perquè retinguin l'aigua) . De moment s’estan fent vàries proves pilot amb sembra d’escocells o plantació de flors.  Per exemple, s’han plantat flors a la ctra. Marina. En aquestes zones, s’hi ha instal·lat cartells on explica que l’escocell ha estat sembrat amb l’objectiu d’atraure insectes que combaten les plagues de la vegetació, i d’aquesta manera millorarem la salut dels arbres i evitarem aplicar insecticides. A banda, també serveix per mantenir els escocells verds evitant herbes no desitjades i la utilització d’herbicides a la zona urbana, a banda d’embellir els carrers.

El  carrers on es sembra són el carrer Peralada i al carrer Castellflorit

El canvi de gestió s’emmarca en la tendència cap a la jardineria biològica i ecològica. Des de fa uns anys tendim a minimitzar al màxim els tractaments químics.

1547128599parc_lliure_herbicides.jpg
1547128599parc_lliure_herbicides_1.jpg