Calella. S'inicien les obres del nou Parc de les Veles

Avui dimecres comencen les obres per adequar el terreny no urbanitzat que antigament havia acollit les pistes d’atletisme, a tocar de platja, i convertir-lo en el Parc de les Veles. Aquest projecte té un cost de 323.000,00 € i s’actuarà en 3.321 metres quadrats.

L’actuació consisteix a fer la millora integral de l’espai que hi ha entre el cementiri municipal, el club nàutic i el camp de futbol. S’arranjarà un passeig de vianants i bicicletes pavimentat amb llambordes que enllaci el final del passeig de Manuel Puigvert amb el revolt del costat del cementiri i permeti allargar de manera còmoda el passeig fins a Pineda de Mar.

Es preveu la plantació de diverses petites dunes amb vegetació arbustiva i herbàcia d’espècies autòctones seleccionades, pròpies dels ambients de platges mediterrànies. Així mateix, es faran plantacions d’arbres d’espècies també mediterrànies molt ben adaptades a l’ambient marí.

Es col·locaran també elements de joc infantil, aparells de gimnàs i una àrea de fonts de terra per refrescar-se i jugar, així com punts d’enllumenat per al recorregut a peu i bicicleta i per a la zona de jocs. Els espais plantats arran del vial comptaran amb una tanca de pals verticals de fusta. I també una àrea d’esbarjo de gossos reubicat per a permetre el pas del camí pavimentat.

En paraules del regidor adjunt a l’alcadia responsable de les àrees de Medi Ambient, Sostenibilitat i Espais Naturals, Marc Buch, “s’hi muntaran uns elements que representaran veles que tindran una funció decorativa i posaran en valor que a Calella hi continua havent activitat nàutica”. Serà l’element més singular del parc, i que li dona nom. Així, el parc servirà també per recordar el passat i l’entorn mariner.

Les Fonts de Calella, un nou element al Parc de les Veles

El Parc de les Veles comptarà també amb una àrea de fonts a terra per refrescar-se i jugar. Les fonts actuaran com a zona de joc i disposaran de sortidors situats a terra, que empenyeran l'aigua cap amunt a diferents potències, per la qual cosa els raigs d'aigua canviaran d'alçada. Així mateix, les fonts serviran per combatre la calor i l'augment de temperatures.

1542808785image001.jpg
1542808785Parc de les Veles Projecte.jpg