Cassà de la Selva. L'Ajuntament de Cassà augmenta del 25 al 30% les bonificacions al rebut de l'IBI per a famílies nombroses i aprovarà una bonificació del 25% per les persones jubilades que els seus ingressos no superin la pensió mínima

L'Ajuntament de Cassà augmenta del 25 al 30% les bonificacions al rebut de l'IBI per a famílies nombroses i aprovarà una bonificació del 25% per les persones jubilades que els seus ingressos no superin la pensió mínima. L'objectiu és incrementar les bonificacions i el nombre de contribuents que es poden acollir a aquestes mesures socials

Ha incrementat un 33% el nombre de contribuents que s'acullen a algun tipus de bonificació

El ple de l'Ajuntament de Cassà de la Selva d'aquest mes d'octubre ha aprovat les modificacions de les ordenances fiscals, mantenint totes les bonificacions ja existents i congelant la majoria de taxes i impostos municipals. En les bonificacions actuals, s'ha augmentat del 25 al 30% la bonificació per a famílies nombroses pel que fa a l'impost sobre béns i immobles (IBI).

Per altra banda, també s'aprovarà una nova mesura que consistirà en bonificar el 25% de l'impost per als contribuents que siguin persones jubilades amb una renda inferior a la pensió mínima.

Amb aquestes dues modificacions es vol incrementar l'import de les bonificacions i el nombre de contribuents que es poden acollir a aquestes mesures socials. La intenció d'aquest és, d'una banda, donar facilitats i ajudar a aquelles famílies que per motius socials tenen més dificultats, com per exemple amb les bonificacions socials en l'IBI, les escombraries, l'aigua o els preus de la llar d'infants; i per l'altra, garantir els ingressos que assegurin el sanejament econòmic de l'ajuntament.

Incrementa un 33% el nombre de contribuents que s'acullen a una bonificació

Les bonificacions als impostos i taxes municipals i totes les accions dutes a terme per donar-les a conèixer entre els ciutadans han tingut el seu fruit. L'enquesta que es va realitzar a l'inici de 2018 a més de 400 cassanencs i cassanenques va constatar que un 76,4% coneixia que existien bonificacions socials als impostos i taxes de Cassà.
Aquest fet es tradueix amb un increment del 33% dels contribuents que s'acullen a algun tipus de bonificació aquest any 2018 respecte l'any anterior, essent-ne més de 1400.

L'equip de govern també ha destacat que hi ha un nombre important de contribuents que arriben a bonificar un 40% la taxa d'escombraries gràcies a les bonificacions existents per dur els residus a la deixalleria i la realització de compostatge casolà.
Des de l'any 2015 la majoria d'impostos o taxes s'han congelat, alguns d'ells s'han rebaixat, i en la majoria s'han aprovat múltiples bonificacions socials, mediambientals o per promocionar l'activitat econòmica.