Figueres. L’Ajuntament de Figueres amplia els horaris d’atenció al públic

Arrel de la llei que ha entrat en vigor aquest juliol, el Govern municipal ha estat estudiant l’ampliació dels horaris d’atenció  i de realització de tràmits que els figuerencs necessitin fer al consistori, a partir del 15 de setembre. Una tasca realitzada per la regidoria d’organització i persones de l’Ajuntament de Figueres, encapçalada per Marta Felip.

Aquest canvi suposarà l’obertura de l’Oficina Municipal d’Atenció al Ciutadà (OMAC) en horari continuat des de les 9 h del mati fins les 18.30 h de la tarda, de dilluns a dijous; i de 9 a 14 hores els divendres. A la resta de serveis el canvi suposarà afegir hores d’atenció a la jornada actual. Pel que fa al personal de manteniment, brigades, instal•lacions esportives i semblants, l’augment d’horari s’acumularà en una "bossa d’hores", que serviran per atendre les necessitats que sorgeixen i, que fins ara, suposaven una molt important despesa en hores extres.

Millor servei als ciutadans
L’objectiu de la nova distribució horària és oferir un major servei, més rapidesa en la resposta de tràmits i expedients, així com paliar els efectes de la impossibilitat de contractar nou personal. Mesura que no és efectiva  en supòsits molt especials i que també ve imposada per la normativa aprovada el Govern estatal aquest any.

D’altra banda, també s’aplicarà una nova distribució i agrupació de les tasques dels departaments del consistori. Segons Felip “una altra mesura que servirà perquè s’acabi amb el desolador efecte que té el ciutadà quan un treballador de l’Ajuntament no hi és –perquè està de baixa, de vacances o pel que sigui- i s’aturi tot i ningú més pugui respondre d’aquell tema".

Aquest important canvi dins la jornada i funcionament de l’Ajuntament ha de repercutir en una major facilitat de servei al ciutadà. “S’ha de reconèixer l’esforç que està fent el personal municipal, en una conjuntura com l’actual en què se li demana que treballi més a canvi de menys sou”, conclou Marta Felip.