Lloret de Mar. Lloret incorpora desfibril·ladors a les seves quatre cales

L’Organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona, Dipsalut, els ha cedit temporalment

L’Organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona ha cedit temporalment quatre desfibril·ladors (DEA) portables a l’Ajuntament de Lloret de Mar. Els quatre aparells s’han ubicat als mòduls de salvament de les platges de Cala Canyelles, Sa Caleta, Sa Boadella i Santa Cristina. Estaran instal·lats fins al 15 de setembre a les cales i fins al 15 d’octubre a Sa Caleta (extrem llevant de la platja de Lloret), quan finalitzi el servei de salvament i socorrisme.

Aquests desfibril·ladors se sumen al DEA mòbil que ja duien els Auxiliars de Protecció de l’Entorn, que a l’estiu efectuen tasques de vigilància a les platges, i als dos aparells que l’empresa Proactiva Serveis Aquàtics té situats a les platges més concorregudes i properes al centre de la ciutat, la platja de Lloret i la de Fenals.

Dipsalut també ha finançat la formació del personal municipal que pot haver de fer ús dels desfibril·ladors, com són els agents de la Policia Local i els Auxiliars de Protecció de l’Entorn. Per altra banda, tots els socorristes de Proactiva disposen de la formació específica per a la seva correcta utilització.

Els desfibril·ladors cedits per Dipsalut van dins una petita maleta que inclou elèctrodes per a adults i per a infants i que permet traslladar-los amb gran facilitat per tal d’atendre ràpidament les possibles víctimes de mort sobtada cardíaca. Els aparells monitoritzen la víctima i només administren descàrrega elèctrica en cas que es determini necessari. Els impulsos elèctrics permeten recuperar el ritme normal del cor. La supervivència de les persones que fan una mort sobtada cardíaca depèn en gran mesura de la immediatesa amb què se les intervé amb un desfibril·lador.

Font: Ajuntament de Lloret de Mar