Palamós. El gospel tornarà a sonar aquest diumenge dalt l’escenari del Teatre Auditori La Gorga de Palamós

AQUEST DIUMENGE, 26 D’AGOST, A LES 20 h, ES PODRÀ GAUDIR DE L’ESPECTACLE GOSPEL NOW! DEL GRUP BARCELONA JUBILEE SINGERS, DIRIGIT PER RAMON ESCALÉ, AL TEATRE AUDITORI LA GORGA. L’ESPECTACLE ESTÀ ORGANITZAT PER JOVENTUTS MUSICALS DE PALAMÓS I FORMA PART DEL CICLE DE CONCERTS D’ESTIU, QUE VA COMENÇAR EL 10 D’AGOST AMB L’ACTUACIÓ DE VICENS PRATS I ELS SOLISTES DE L’ORQUESTRA DE PARÍS I ACABARÀ EL PROPER 16 DE SETEMBRE AMB L’ACTUACIÓ DEL GRUP SPANISH BRASS LUUR METALLS.

Gospel Now! és el nom de l’espectacle que presenta Barcelona Jubilee Singers aquest diumenge, 26 d’agost, a les 20 h al Teatre Auditori La Gorga de Palamós. Es tracta d’una selecció dels temes que han estat assajant i executant en públic al llarg del darrer any i que inclou grans èxits de noms consagrats del gospel contemporani com Kirk Franklin (“Hosanna”, “My life”, “My love and all”), Mariah Carey (“Jesus”), Timothy Wright (“I’m a believer”), Bazil Meade (“Let me wait”, “Happy are the people”); d’altres temes més tradicionals en la línia dels grans clàssics del gènere (“Going up Gonder”, “Oh happy day”), o temes dels grans cors americans com Mississippi Mass Choir, Georgia Mass Choir, Brooklyn Tabernacle, Harlem Cospel Singers, etc.

Tots els temes han estat arranjats i adaptats i són dirigits per Ramon Escalé.

L’any 2000 comença a Catalunya un moviment coral que pren com a punt de partida la música gospel i que arrela amb moltíssima força a partir de diferents tallers protagonitzats, entre d’altres, per Emmanuel D’Job, Ramon Escalé, Didier Likeng o Sonia Moreno. Des de llavors s’han creat i han arrelat un bon nombre de cors, alguns dels quals han assolit un gran nivell musical i comunicatiu. Un dels pioners de tot aquest moviment ha estat el pianista i compositor Ramon Escalé. A partir de l’experiència adquirida amb les cantants afroamericanes Michele Mcain, Monica Green, Kathy Autrey i Fay Victor, Escalé posa en marxa diversos cors (Esclat Gospel Singers, Gospel Sons, Gospel’Hearts, New Gospel, Cor Gospel del Conservatori del Liceu, Gospelians, Cor de Gospel d’Argentona, Gospelins de Viladecavalls, Cor Gospel de Montmeló, etc.), realitza un bon nombre de tallers i crea la Xarxa Gospel de Catalunya, que els aglutina sota un mateix concepte musical i línia pedagògica.

Fruit d’aquest intens treball surten diferents solistes de gran nivell en el si d’aquests cors. Barcelona Jubilee Singers acull nou d’aquests solistes en una nova formació que es crea l’any 2008 sota la direcció de Ramon Escalé. Cal destacar la joventut de tots els components i la seva intensa formació musical. Les seves actuacions són una explosió d’energia encomanadissa que posa tothom dempeus des del primer moment.

El concert és gratuït per als socis de Joventuts Musicals de Palamós i els menors, i val 10 € per a la resta. Els membres del Club Cultural Tr3sC tenen un 50 % de descompte. Les entrades anticipades estan ja a la venda a les Oficines de Cultura de l’Ajuntament de Palamós (situades al Centre Cultural La Gorga, de dilluns a divendres de 9 a 16 h) i una hora abans del concert a taquilla. Es poden fer reserves anticipades també per telèfon al 972 602 330.

CICLE DE CONCERTS D’ESTIU: SPANISH BRASS LUUR METALLS

El cicle de concerts d’estiu organitzat per Joventuts Musicals de Palamós es clourà el proper diumenge 16 de setembre amb l’actuació del quintet d’instruments de metall Spanish Brass Luur Metalls. Aquest grup organitza tres festivals dedicats als instruments de metall: el Festival Spanish Brass Alzira, el Festival Spanish Brassurround Torrent i el Festival Rafelmetall, on participen solistes, mestres i grups de cambra de tot  arreu. Cada any tenen més d’un centenar d’alumnes en cadascun d’ells.