Blanes. Blanes enceta la Festa dels Copatrons amb un pregó itinerant i Havaneres a Cala Bona

La Festa dels Copatrons de Blanes, Sant Bonós i Sant Maximià, va començar dijous al vespre amb dos actes; un d’ells de tradició i l’altra novetat d’aquest any. La tradició va anar a càrrec de l’entitat blanenca Acció Cultural Es Viver, que enguany ha unit esforços amb el departament de Cultura i Festes de l’Ajuntament de Blanes per coorganitzar aquest cicle festiu.

Es Viver va comptar amb el suport de la Colla Gegantera de Blanes per fer l’anunciació de l’inici de festa, que va fer un recorregut per diversos carrers del centre del municipi. La comitiva de la cercavila -formada pels grallers, caps grossos, el gegantó de la Colla, Es Forcaner, i membres d’Es Viver-, s’anava aturant a diversos indrets per repetir la lectura del pregó. El text el llegia el personatge de l’agutzil, la figura que temps enrere s’encarregava de llegir els bans en nom de l’alcalde als carrers dels pobles.

El pregó d’inici de festes, va parlar de l’orígen de la festa dels copatrons, però també de l’actualitat, com ara les conseqüències que està comportant la crisi i la reducció del nombre de dies del concurs de focs d’artifici. Finalment, després de recordar alguns dels actes que es faran aquests dies a Blanes en motiu de la Festa Major Petita, la cercavila va tancar el recorregut al passeig Cortils i Vieta, a tocar de la plaça Catalunya.

Des d’allí van sortir dos carrilets gratuïts a les 21 i a les 21.30 h que es van posar a disposició de tots aquells qui volguessin acostar-se fins a Cala Bona, on havia de tenir lloc ahir dijous el segon dels actes inclosos al programa de la Festa dels Copatrons. Es tractava d’una de les novetats que s’han inclòs enguany a la festa:el primer dels dos concerts que es faran en aquest indret arran de mar.

Unes 300 persones de públic van assistir a la cantada d’havaneres que va anar a càrrec del grup “Morralla”, una veterana formació que compta amb més d’onze anys de trajectòria durant els quals ha acumulat més de 450 actuacions arreu de la geografia catalana.

Aquest mateix escenari de Cala Bona serà el què aquesta nit de divendres acollirà el segon concert previst a càrrec del grup de Blanes “Nu” –que actuarà en primer lloc- i “Coriolà”, de Premià de Mar. Tots dos estan classificats a la 12a edició del concurs“Sona 9”.

Per arribar al concert –que començarà a les 23 h- avui divendres també està previst que hi hagi dos serveis gratuïts del carrilet que sortiran des de la plaça Catalunya.

Abans del concert, els actes de la Festa dels Copatrons hauran començat a les 21.30 h amb la celebració del 15è aniversari d’Es Forcaner, seguit per la cercavila “Places i Carrers”.

Per a més informació : Eva Palau – 608 880 002 i 654 725 106

Imatges de l’anunciació d’inici de festa + Havaneres a Cala Bona - Autor Imatges: Ajuntament de Blanes