Platja d'Aro. Concert de l'orquestra de cambra de l'Empordà als jardins de l'església parroquial de Platja d'Aro el proper diumenge 26 d'agost a les 22 hores

Amb un recorregut musical per la Mediterrània amb obres de Vivaldi fins a Montsalvatge

El proper diumenge 26 d’agost a les 22 h els jardins de l’Església Parroquial de Platja d’Aro seran l’escenari del concert La Primavera i l’Estiu d’Antonio Vivaldi i música mediterrània a càrrec de l’Orquestra de Cambra de l’Empordà i el violinista sudcoreà Naeon Kim. Amb un repertori format per dues de les famoses Quatre Estacions de Vivaldi i obres de Nino Rota, D. de Séverac, Granados, Miserachs, Toldrà i Montsalvatge per finalitzar. La formació, dirigida per Carles Coll, proposa un recorregut del Barroc al segle XX per la música de la Mediterrània partint de l’Adriàtic venecià fins arribar a la costa catalana commemorant el centenari del naixement de Xavier Montsalvatge i els 50 anys de la desaparició d’Eduard Toldrà. Organitzat per la regidoria de turisme de l’ajuntament de Castell-Platja d’Aro, les entrades anticipades ja estan a la venda a l’Oficina de Turisme (12 euros), i també es poden adquirir una hora abans del concert (15 euros).

L’Orquestra de Cambra de l’Empordà, que enguany arriba als 23 anys de recorregut, interpretarà un concert a mena de sinopsi amb alguns dels grans músics que han format part del seu repertori. Sota el títol Les estacions d’Antonio Vivaldi; la Primavera i l’Estiu i música mediterrània interpretaran aquestes dues famoses composicions de Vivaldi amb el jove violinista sudcoreà Naeon Kim com a solista, continuant amb Otto e mezzo de Nino Rota i Les nuits d’Espagne de Deodac de Séverac per arribar a la música catalana Tres postals il·luminades de Xavier Montsalvatge, obra que el compositor va dedicar a l’OCE, Sol ixent d’Eduard Toldrà, Catalanitat de Miserachs i l’Intermezzo de Goyescas d’Enric Granados. Aquest concert se suma a la resta d’actuacions musicals que s’han programat per aquest estiu, com han estat els concerts del 9è Festival de Guitarra de Girona i els diferents concerts de la festa major, o els que encara no han finalitzat com les Nits de Jazz, el Festival de Música de S’Agaró, o les cantades d’havaneres i audicions de sardanes.

L’Orquestra de Cambra de l’Empordà, fundada a Figueres, és l’única orquestra estable i professional de Catalunya, i compta amb el suport de diferents entitats públiques i privades. Amb Carles Coll com a director titular des de la seva formació, compta amb un repertori que abraça obres que van de la música barroca fins a la contemporània, prestant especial atenció a les obres de compositors catalans. D'ençà la seva presentació, participa activament als principals festivals de música i realitza nombroses gires arreu del món, el que l’ha portat a actuar a 44 països dels cinc continents i a realitzar més de 2.900 concerts, posant especial atenció a les comarques gironines. L’Orquestra col·labora amb solistes de gran renom tant a nivell nacional com internacional i ha actuat a la seu del Parlament Europeu d’Estrasburg, on va ser nomenada Membre d’Honor del Consell Internacional del Moviment Europeu. Ha enregistrat 14 discs compactes i realitzat enregistrament per a RNE, Catalunya Ràdio, Catalunya Música i TV3.

Naeon Kim, nascut a Corea del Sud el 1986, va començar a estudiar violí i piano amb la seva família i va finalitzar els estudis a Peniel Art School i Busan Art School on es va graduar amb Matrícula d’Honor. Ha realitzat els estudis superiors als conservatoris holandesos d’Amsterdam, Utrecht i Tilburg on va acabar amb les màximes qualificacions l’any 2011. Guanyador del segon premi del Concurs Nacional de Corea, del 1999 fins al 2003 va ser el concertino de la Busan Youth Orchestra. Des de l’any 2004 ha realitzat nombrosos concerts amb formacions de cambra i orquestrals arreu de Corea, Japó, Holanda y Catalunya.

Gabinet d’informació i mitjans de comunicació

T 972 804 207 . F 972 825 657

www.platjadaro.com

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409