Platja d'Aro. Les sales d'art del castell de Benedormiens inicien el cicle d'exposicions d'estiu amb el 'Projecte Ermóupoli' de Roca Sans del 6 al 28 de juliol

Les sales d’art del Castell de Benedormiens de Castell d’Aro acullen, del 6 al 28 de juliol, l’exposició Projecte Ermóupoli amb obres pictòriques de gran format de Roca Sans. Organitzada per la regidoria de cultura de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro, la inauguració de la mostra serà el dissabte 6 de juliol a les 20 h amb la presència de l’artista. L’horari de visites, en entrada lliure i gratuïta, s’ha fixat de dimarts a divendres de 18 a 22 h i els caps de setmana i festius d’11 a 13 h i de 18 a 22 h. L’exposició aplega una selecció d’olis de gran format de l’artista que narren dues històries de ficció literària.

Joan Carles Roca Sans, nascut a Barcelona, i llicenciat en Ciències Empresarials per ESADE, va acabar decantant-se per una vocació irrenunciable que el va dur al camp de la creació visual. Ha efectuat més d’un centenar d’exposicions individuals i dirigeix l’espai Atrium de Torroella de Montgrí; un lloc d’intercanvi on ofereix propostes pròpies i d’artistes convidats amb la convicció que l’art és una cosa viva i participativa. Amb el Projecte Ermóupoli dóna vida a les seves ficcions literàries, on a cadascun dels seus episodis ¬¬-fins ara deu-, diferents personatges viuen fets que transformen les seves vides. S’expressa en dibuix, pintura, curtmetratge d’animació, escultura, fotografia o instal•lació, amb un especial interès per a les noves tecnologies. En aquesta ocasió, el Castell de Benedormiens de Castell d’Aro acull olis de gran format que narren, com en un còmic de luxe, dues històries amb trames apassionants; Lucia Luca i l’arquitecte alemany que té lloc a la vella Sicília i Els Papers de Malta entre les muralles de la Valleta.
La mostra dóna continuïtat el cicle d’exposicions anual al Castell de Benedormiens de Castell d’Aro iniciada amb Trobada d’Art. De l’empordà a Galícia aquesta primavera, amb l’exoposició de composicions del 59è Concurs de fruits del camp, flors i plantes ornamentals en motiu de Sant Isidre Llaurador, i posteriorment la mostra de les propostes participants al 5è Concurs de Patchwork del municipi. Les properes mostres –i que conjuntament amb l’actual configuren el cicle d’estiu- són Goya a Castell d’Aro (del 3 d’agost a l’11 de setembre), i Emili Armengol, escultura (del 14 de setembre al 20 d’octubre). I encara abans de d’acabar l’any la Col•lectiva de fotografia: Carlos Casabona, Diego Espada, i Richard Vanderaa (del 26 d’octubre al 24 de novembre), i les diverses mostres simultànies de caràcter nadalenc (del 21 de desembre de 2013 al 12 de gener).