Banyoles. Aquest cap de setmana se celebrarà la 36a Exposició de flors de Banyoles

Aquest divendres dia 31 de maig del 2013 a les 8 de la tarda al claustre del Monestir de Sant Esteve s’inaugurarà la 36a Exposició de flors de Banyoles. Serà l’inici d’un cap de setmana, dies 31 de maig, 1 i 2 de juny, on les flors seran les protagonistes a Banyoles. L’Ajuntament de Banyoles organitza l’Exposició de flors amb la col•laboració d’un llarg llistat d’entitats, empreses, comerços i particulars. Enguany el cartell promocional és obra de l’estudiant de batxillerat artístic de l’institut Josep Brugulat, Joan Mallet. Entre tots els alumnes del batxillerat artístic del Brugulat s’ha escollit el cartell creat per Mallet, que tal i com ha definit l’autor es basa en els anuncis de medicaments que detallen com utilitzar-los.

Durant el cap de setmana s’han programat concerts, un taller floral infantil, visites guiades o la III Trobada d’acordionistes ciutat de Banyoles. Però l’espai central serà com cada any el claustre del Monestir de Sant Esteve que es podrà visitar el divendres de 8 de la tarda a les 11 de la nit, el dissabte de 10 a 2 del matí i de 4 a 10 del vespre, i el diumenge de 10 a 2 del matí i de 4 a 8 de la tarda. Tanmateix, d’espais florals n’hi haurà per tot el centre de la ciutat com ara al pati de Càritas, al Centre Excursionista Banyoles, la Pia Almoina, la plaça dels Estudis, la plaça de la Font, plaça del Teatre o Cal Moliner.
Pel que fa als concursos es repeteixen els de plantes amb flor, plantes sense flor, cactus i plantes crasses. També, tornen el XII Concurs de balcons i entrades del Barri Vell i el X Concurs d’aparadors de Banyoles, que comptarà amb la participació de 44 aparadors, un més que el 2012. Hi haurà 3 premis pel Concurs d’aparadors, 1 premi pel de Balcons i entrades tradicionals i 1 premi per Balcons i entrades artístic. També hi haurà accèssits.
A més, l’Associació Banyoles Comerç i Turisme regalarà 1.500 flors el dissabte al matí a diversos punts de Banyoles per a totes les persones que hagin comprat als establiments associats.
L’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, ha destacat tota la participació ciutadana, associativa i dels comerços de la 36 a Exposició de flors de Banyoles i ha convidat a tothom a participar-hi. El regidor de Festes, Jordi Bosch Batlle, també ha participat a la roda de premsa de presentació.

El Concurs d’aparadors i el Concurs de balcons i entrades torna amb novetats
Com a novetats d’enguany els guanyadors dels dos concursos tindran a la web de l’Ajuntament un espai on es penjaran les fotografies ja sigui de l’aparador si es tracta d’un comerç o balcó amb el nom dels guanyadors.
També destaca el I sorteig de sopars de flors. És un sorteig obert a tothom i per participar-hi només caldrà visitar els aparadors que participen al concurs, i que trobem en el tríptic editat, buscant la fotografia de les margarides en el cartell del X Concurs d’aparadors, a partir del 15 de maig i omplir correctament les butlletes que es podran trobar als comerços i dipositar-les a l’Oficina d’atenció comercial i turística, situada a Cal Moliner. El sorteig serà el dijous dia 30 de maig a 2/4 de 2 de la tarda. Aquest concurs s’organitza des de l’àrea de Promoció econòmica amb el suport de l’Associació Banyoles Comerç i Turisme. Els sopars sortejats seran pel dissabte dia 1 de juny als restaurants associats a l’Associació Banyoles Comerç i Turisme.
I és que enguany els restaurants adherits a l’Associació Banyoles Comerç i Turisme faran menús de flors en motiu de l’Exposició de flors. Els podreu degustar als restaurants La Carpa, Can Xabanet, La Cisterna, Can Gasparich, Vora Estany, la Magrana, Can Bernat, El Mirallac i La Temptació.