Cassà de la Selva. Cassà rep el reconeixement del 100% de transparència per la informació penjada al seu web municipal

Cassà i Llagostera són els dos únics municipis de les comarques gironines que han aconseguit el 100% de transparència de l'avaluació de l'Infoparticipa.

17 municipis catalans han obtingut el reconeixement del 100% de transparència dels seus webs institucionals.

L'Ajuntament de Cassà de la Selva ha obtingut per segon any consecutiu el reconeixement del 100% de transparència per la informació que es dóna des del web municipal. Cassà i Llagostera són els dos únics municipis de les comarques gironines que han obtingut aquest reconeixement. Els avaluadors han destacat Cassà de la Selva com un dels únics tres municipis de Catalunya que disposen de les cartes dels serveis oferts a la ciutadania, tal i com estipula la Llei de Transparència.A Catalunya han estat 17 els municipis que han obtingut la valoració del 100% de transparència segons l'informe Infoparticipa que elabora i atorga el Laboratori de Periodisme i Comunicació per la Ciutadania Plural (LPCCP) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Aquest vespre ha tingut lloc a la sala d'actes del rectorat de la UAB l'entrega dels Segells Infoparticipa, que reconeixen l'esforç dels consistoris per a la transparència cap als ciutadans.

L'avaluació del LPCCP d'enguany ha mantingut els mateixos 52 indicadors que l'edició anterior, però ha prioritzat la qualitat de la informació penjada, especialment s'ha valorat la seva veracitat, objectivitat, l'actualització constant i permanent i el fet que la cerca sigui fàcil, comprensible, àgil i ràpida per a les persones que la vulguin consultar.

Sobre l'InfoparticipaL'Infoparticipa és un projecte desenvolupat pel Laboratori de Periodisme i Comunicació per la Ciutadania Plural (LPCCP) de la Universitat Autònoma de Barcelona i que des de l'any 2012 avalua la informació publicada als webs de les administracions públiques per promoure la millora de la transparència i la qualitat informativa. La seva principal eina és el Mapa Infoparticipa, un mapa georeferenciat amb les fitxes corresponents de cada entitat en el qual es poden veure les puntuacions obtingudes i la informació que permet contrastar les dades de l'equip d'investigació amb la informació dels webs corporatius. El reconeixement del Segell Infoparticipa defineix uns criteris bàsics sobre la informació que s'ha de publicar i promou l'interès per millorar l'accés a la informació pública i el bon govern.

Imatges adjuntes: L'alcalde Martí Vallès ha recollit el reconeixement aquesta tarda a la sala d'actes del rectorat de la Universitat Autònoma de Barcelona.