Solsona. El Manual d’emergències de la Fira de Sant Isidre, a punt per ser posat a la pràctica

Avui s’ha dut a terme la reunió de seguretat prèvia per revisar tots els actes del programa

Aquest matí dut a terme la reunió de seguretat prèvia a la Fira de Sant Isidre per posar a punt el Manual d’actuació per a emergències del certamen, que s’ha ampliat respecte els anteriors. L’ha presidit la regidora de Governació, Isabel Roca, i hi ha assistit representants i tècnics municipals, de Solsonès Fires i dels cossos de seguretat i emergències. Entre altres qüestions, s’ha presentat el Pla d’emergències, s’ha va previst la ubicació de les ambulàncies en cadascun dels actes de carrer i s’han concretat els talls de trànsit necessaris.

Recordem que l’Ajuntament ha elaborat el Manual d’actuació per a emergències de la Fira de Sant Isidre en el marc del Pla de protecció civil del municipi i d’acord amb les instruccions de la Direcció General de Protecció Civil. El document va ser aprovat pel ple del consistori el passat 21 de març de 2013. Una vegada homologat per la Generalitat de Catalunya, tindrà una vigència de quatre anys.

La regidora de Governació confia “que es tracti d’una fira molt participada i, pel que fa a la seguretat ciutadana, molt tranquil•la i sense incidents”. Isabel Roca ha avançat que en aquests moments s’està treballant en la redacció del Manual d’actuació per a emergències de la Festa Major, que es preveu dur a la consideració del ple ordinari del proper mes de juliol.