Girona. Girona s’integra a la xarxa europea Enter.hub que promou l’aprofitament de les connexions ferroviàries a les ciutats

Aquest matí s’han reunit al Palau de Congressos de Girona el Grup de Suport Local creat pel mateix programa, que vol contribuir al desenvolupament del projecte ferroviari a la ciutat

El regidor d’Urbanisme i del Projecte Ferroviari, Carles Ribas, ha presidit aquest matí la primera reunió del Grup de Suport Local del projecte europeu ENTER.hub, que pretén promoure l’aprofitament dels efectes territorials dels nusos ferroviaris a les ciutats mitjanes, com a motors per al desenvolupament urbà integrat i la regeneració econòmica.

Aquest grup de treball, constituït per representants polítics, membres de l’Autoritat del Transport local, operadors de transport, entitats econòmiques i turístiques, organismes de recerca, xarxes temàtiques i d’altres associacions, haurà de contribuir a la creació d’un Pla d'Acció Local pel desenvolupament del projecte ferroviari en base a uns eixos clau: la sinèrgia amb la ciutat, la sinèrgia amb el territori (àrea d’influència), la integració urbana i ambiental, el turisme i cultura, la comunicació, la creació de xarxes, les noves eines de planejament, les connexions ferroviàries i les connexions intermodals.

Ribas ha destacat la oportunitat d’aquest projecte per “compartir les preocupacions i els efectes de l’arribada del tren d’alta velocitat” (audio 1) amb diferents agents de la ciutat i que es tracta d’una primera trobada per establir què cal analitzar i avaluar de l’impacte del projecte ferroviari (audio 2).

El programa ENTER.hub, en el que hi participen 12 ciutats europees (Ciudad Real, Porto, Preston, Crell, Lugano, Reggio-Emilia, Ulm, Orebro, Rostock, Lodz, Craiova i Girona) que compartiran entre elles diferents experiències de connectivitat ferroviària, consta de dues fases. La primera és la fase de desenvolupament, que configura aquest Grup de Suport Local i defineix el Pla d'Acció Local, finalitzarà el mes d’octubre. Seguidament s’iniciarà la fase d’implementació que durarà fins l’abril de l’any 2015, i que conclourà amb els resultats d’aquest anàlisi i treball fet amb els principals actors econòmics i socials de la ciutat i que han de dibuixar el futur del pas del tren.

Nota: adjuntem dos talls de veu del regidor Carles Ribas.

Carles Ribas tall 1

Carles Ribas tall 2

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409