Girona. L’Ajuntament de Girona i els supermercats Bonpreu, Condis i Novavenda acorden un nou sistema de dipòsit i recollida d’aliments

·
L’inici de l’actuació pilot es realitzarà a la zona Oest de la ciutat (Sant Narcís i Santa Eugènia) a partir del 6 d’agost.

·          Aquest nou sistema informarà in situ a les persones afectades i se les derivarà al Centre de Distribució d’Aliments (CDA) perquè se’ls faciliti una cistella d’aliments bàsics de manera urgent.

L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, i el regidor de Serveis Socials, Eduard Berloso, han signat aquest matí amb responsables dels supermercats Bonpreu (Isabel Vives, cap de zona de la província de Girona), Condis (Lourdes Bullich, cap de gestió de qualitat) i Novavenda (Blanca Royo, administradora de Comerbal SA), un acord de col·laboració per constituir el sistema de dipòsit i recollida d’aliments que permeti atendre la necessitat bàsica d’alimentació de les persones de Girona en risc d’exclusió social.

Davant del risc per la salut que pot comportar que es consumeixin aliments llençats als contenidors i l’alarma social que això provoca, la Regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament de Girona ha cercat solucions, en col·laboració amb les diferents empreses que gestionen supermercats a la ciutat, per acabar amb aquesta situació, facilitant que les famílies afectades accedeixin als recursos ordinaris per cobrir les seves necessitats d’alimentació i dotant el Centre de Distribució d’Aliments de més aliments donats pels supermercats.

El simple tancament dels contenidors per evitar la recollida d’aliments, sense cap mesura adreçada a les persones que fins ara en fan ús, s’entén que pot deixar aquestes persones en una situació encara més difícil de la que ja tenen. És per això que s’estableix aquest operatiu especial per tal d’informar i adreçar a les persones afectades als recursos normalitzats i, finalment, tancar els contenidors de deixalles orgàniques.

Carles Puigdemont ha comentat que la iniciativa “respon en part a una necessitat que té detectada la ciutat” i considera que “la resposta que donen conjuntament Ajuntament i empreses és una resposta molt positiva carregada de compromís social i em sembla que és una bona manera d’abordar també els desafiaments de la crisi, que ens aboca a aquesta col·laboració publicoprivada”.

Aquest nou sistema s’aplicarà a la ciutat en quatre zones en funció dels contenidors d’orgànica dels supermercats existents: zona Eixample, zona Palau, zona Nord (Mercadal, Pont Major i Taialà) i zona Oest (Sant Narcís i Santa Eugènia). L’inici de l’actuació pilot es realitzarà a la zona Oest de la ciutat a partir del 6 d’agost.

Nota: Podeu consultar més informació a la nota adjunta. Us enviem, també, imatges de la roda de premsa i un tall de veu de l’alcalde.

Carles Puigdemont

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409