Girona. L’alcalde de Girona inaugura la lectura pública del llibre 'K.L.Reich' de Joaquim Amat-Piniella

La diada de Sant Jordi agrupa més de 150 parades de llibreters, floristes, entitats i centres educatius al centre de la ciutat.

L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, ha inaugurat la lectura pública del llibre K.L. Reich, de Joaquim Amat- Piniella, llegint el primer fragment de l’obra. Enguany s’ha escollit aquest llibre per tal de commemorar el centenari del naixement de l’escriptor manresà, que va sobreviure a Mauthausen i que en aquesta novel·la, K.L. Reich, recull la seva experiència als camps d’extermini nazis. El testimoni d’Amat-Piniella ha estat equiparat al d’autors de projecció internacional com Primo Levi, Imre Kertész o Jorge Semprún.
Aquesta lectura pública, que s’ha portat a terme de nou coincidint amb la diada de Sant Jordi, s’ha portat a terme des de les 11 h fins a les 14 h a la plaça del Vi. L’activitat s’ha organitzat de forma conjunta entre l’Ajuntament de Girona, la Casa de Cultura i Òmnium Cultural. L’any passat es va fer la lectura del llibre Girona, un llibre de records, de Josep Pla.
A banda d’aquest acte públic, durant la diada de Sant Jordi el centre de la ciutat es converteix en un gran espai lúdic i festiu i enguany més de 150 parades de llibreters, floristes, entitats i centres educatius s’apleguen al centre de la ciutat. En concret, hi ha un total de 126 parades de llibreters, floristes i associacions i agrupacions que es reparteixen a la rambla de la Llibertat i rodalia, i una trentena de parades de centres educatius que s’ubiquen a la plaça de Catalunya.