Cassà de la Selva. Cassà de la Selva celebra el Sant Jordi amb més d’una trentena d’activitats

Els actes van començar ja aquest dilluns amb la conferència “Les llengües dels catalans”

Des d’aquest passat dilluns i fins el diumenge, 28 d’abril, es duran a terme una trentena d’actes i activitats, organitzades per l’Ajuntament i diverses entitats locals a Cassà de la Selva. Les diferents propostes que s’ofereixen, totes de l’àmbit cultural, es van iniciar amb la mostra: “A l’abril, cada paraula val per mil” als comerços de la vila. Durant aquestes jornades tots els cassanencs i cassanenques podran gaudir d’exposicions, conferències i xerrades, taules rodones, lectures de poemes, presentacions de llibres i concerts, entre d’altres. El cap de setmana vinent i el dimarts, 23 d’abril, és quan hi haurà una major concentració d’actes de tota aquesta programació especial dedicada a Sant Jordi.

Dins d’aquests, el dilluns, 15 d’abril, va tenir lloc a Can Trinxeria, la conferència "Les llengües dels catalans", que va anar  a càrrec de M. Carme Junyent, en el marc de l'exposició del mateix nom. L’acte, va comptar amb la presència de l'alcalde de Cassà, Enric Bagué, i del regidor de Comunicació i Cultura, Eduard Ayach, que van inaugurar l'exposició, que fins el 28 d'abril es podrà visitar al mateix edifici de Can Trinxeria. Carme Junyent, lingüista, professora de la Universitat de Barcelona i presidenta del GELA (Grup d'Estudi de Llengües Amenaçades),  va parlar de la diversitat lingüística que hi ha a Catalunya i va donar dades curioses que fan reflexionar, com per exemple, que a la demarcació de Girona és on hi viuen més gambians després de Gàmbia, que quan obrim la carta d'un restaurant, hi poden aparèixer paraules provinents de 30 llengües diferents, o que a Catalunya es parlen unes 285 llengües.