Girona. Girona, entre els deu primers ajuntaments de l’Estat amb millor disponibilitat de serveis públics en línia

·
Segons un estudi elaborat per la Fundación Orange l’abril d’aquest any, Girona és la novena ciutat d’un rànquing sobre la disponibilitat de serveis en línia als ciutadans

·         L’informe considera “molt notable” que Girona, amb menys de 100.000 habitants, obtingui una disponibilitat mitjana superior a deu grans ajuntaments com Madrid, Sevilla, Màlaga o Palma

Amb un 82% de disponibilitat, Girona és la novena ciutat amb disponibilitat de serveis públics en línia als ciutadans, per davant de grans ajuntaments com els de Madrid, Sevilla, Màlaga o Palma. Aquesta dada s’ha extret del nou estudi publicat per la Fundación Organe i Capgemini Consulting, titulat “Estudio Comparativo 2012 de los Servicios Públicos online en 40 Ayuntamientos españoles”.

La classificació situa en primera posició Valladolid, seguida de Las Palmas de Gran Canaria, Valencia, Saragossa, Granada, Barcelona, Pamplona i Gijón. En aquest rànquing també destaca notablement l’Ajuntament de Vilassar de Mar, que amb menys de 20.000 habitants ocupa la desena posició del rànquing (pàgina 16). Ahir LocalRet recollia a la seva pàgina web aquesta notícia i també se’n feia difusió a través de les xarxes socials.

L’informe, que dóna una visió del desenvolupament de l’administració electrònica a les entitats locals de l’Estat espanyol, analitza 40 ciutats que representen un 30% de la població a l’Estat, i cobreix a la vegada i de forma significativa els cinc primers ajuntaments amb poblacions menors a 100.000, 50.000 i 20.000 habitants. Amb aquesta estratificació l’anàlisi permet focalitzar el mapa de l’Administració municipal espanyola, ja que aconsegueix abastar representativament tota l’Administració local dins el marc autonòmic.

L’anàlisi dels serveis públics en línia s’ha realitzat a través de les pàgines web dels ajuntaments, entre gener i febrer de 2012. Els serveis públics en línia que han estat objecte d’estudi són 11: alta del padró, pagament de multes, pagament d’impostos, serveis d’atenció a domicili, accés a activitats formatives, consulta d’expedients, llicència d’obres, llicència d’obertura d’activitats econòmiques, assistència a la discapacitat, accés a activitats culturals i subvenció per a rehabilitacions o millores. Girona obté un 82% de disponibilitat de tots aquests serveis (pàgina 54).

39 tràmits a través de la Seu electrònica

El passat 13 de gener l'Ajuntament de Girona va presentar la Seu electrònica, una plataforma tecnològica que facilita a la ciutadania, amb plena seguretat i garanties jurídiques, l'accés a la informació i als tràmits administratius a través d'Internet, les 24 hores al dia, els 7 dies de la setmana.

La Seu electrònica inclou, a part dels 39 tràmits, un catàleg amb informació sobre aquests i els requisits necessaris per efectuar-los; la carpeta ciutadana, a través de la qual qualsevol persona pot veure l'estat dels expedients que tingui oberts; la realització de pagaments amb plena seguretat en les transaccions; el perfil del contractant amb informació sobre la gestió i adjudicació dels contractes municipals, i el tauler d'edictes, com a font oficial de la informació que l'Ajuntament ha de fer pública per llei.

Nota: adjuntem una imatge del rànquing publicat per la Fundació Orange i Capgemini Consulting.

Per a més informació: http://www.localret.cat/ / http://fundacionorange.es/index.html