Girona. El Consorci Alba-Ter presenta una moció sobre el procés de licitació de la gestió del servei d’abastament d'Aigües Ter-Llobregat

·
La moció demana que independentment de la tipologia de gestió que s’acabi definint, no suposi una reducció dels cabals del riu Ter

·         L’alcalde de Girona ha anunciat la instal·lació la setmana que ve de dues banderes amb el lema “+H2O Ter!” en els ponts que creuen la ciutat damunt del Ter

L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, el President del Consorci Alba-Ter, Jordi Munell, juntament amb diversos regidors i alcaldes del Consell de Govern del Consorci Alba-Ter, han presentat aquest matí en roda de premsa una moció en relació al procés de licitació de la gestió del servei d’abastament prestat per ATLL (Aigües Ter - Llobregat).

La moció estableix sol·licitar a la Generalitat que el Consorci Alba-Ter estigui informat del procés que regirà la contractació de la gestió del servei d’abastament d’aigua en alta Ter-Llobregat ATLL (que s’inicia el proper 24 de juliol) i que, independentment de la tipologia de gestió que s’acabi definint, no suposi una reducció dels cabals del riu Ter. La moció també emplaça als partits polítics representats al Parlament de Catalunya a modificar la llei de 1959 referent al riu Ter i que contempli els acords del “Compromís amb el Ter”. A més a més, el document també demana al Govern de la Generalitat que traslladi aquest posicionament del Consorci Alba – Ter a les empreses que es presentin al procés de licitació, i per últim, que el greuge històric, ambiental i social cap al territori del Ter com a conca cedent, sigui compensat.

L’alcalde Carles Puigdemont ha manifestat que des del Consorci i l’ajuntament “ens sentim solidaris amb la preocupació que experimenta la societat gironina que viu a l’entorn del Ter, pel nou escenari que es dibuixa” (audio) i ha aprofitat també per anunciar la col·locació la setmana que ve per part de l’Ajuntament de Girona, de dues banderes en els ponts que creuen la ciutat damunt del Ter amb el lema “+H2O Ter!”.

En la seva intervenció, Jordi Munell ha remarcat que tot el procés de licitació que ara s’obre independentment de la tipologia de gestió que l’ens acabi tenint, “no suposi una reducció dels cabals del riu Ter i que no posi en risc, per tant, la salut ambiental, paisatgística, animal, natural... del nostre riu” (audio).

Nota: Adjuntem la moció, dos talls de veu, imatges de la roda de premsa i imatge del lema “+H2O Ter!”.

Moció

Jordi Munell