Girona. Les escoles de Girona es renoven aquest estiu

·
L’Ajuntament de Girona inverteix 300.000 € en un pla de reformes a les escoles municipals, per tal d’encarar el proper curs amb les millors condicions

·         Les obres es realitzaran duran els mesos de juliol, agost i principis de setembre i combinen petites actuacions amb reformes de més abast, com la reparació de la façana del CEIP Montjuïc

Disposar d’escoles amb les millors condicions és indispensable per crear un entorn amable i un bon clima per l’aprenentatge. Per aquest motiu, l’Ajuntament de Girona ha impulsat per aquest estiu un pla de reformes i actuacions de manteniment de les escoles municipals, que duraran des d’aquest mes de juliol fins a principis de setembre.

Les obres van des de repintar aules, substituir aixetes, instal·lar una font al pati, canviar embornals o instal·lar una tanca a l’hort escolar, fins a actuacions de més envergadura com la reparació de la façana del CEIP Montjuïc (que compta amb un pressupost de 118.460,71 €), la substitució de la tanca exterior del CEIP Font de l’Abella (77.000 €), la reforma del serveis higiènics i dels drenatges del pati de primària al CEIP Migdia (41.222,17 €) o la reforma dels serveis higiènics exteriors, la col·locació de reixes de protecció a les finestres de l’edifici d’educació infantil i als fluorescents al CEIP Cassià Costal (22.582,63 €).

A les escoles: Annexa Joan Puigbert, Bosc de la Pabordia, Dalmau Carles, Domeny, Eiximenis, Font de la Pólvora, Joan Brugera, Mare de Déu del Mont, Pericot, Pla de Girona, Santa Eugènia, Taialà, Verd, Vila Roja i Escola Especial de Palau, també s’hi realitzaran actuacions per condicionar alguns serveis o reparar desperfectes.

La regidora d’Educació i Esports, Isabel Muradàs, posa de relleu l’esforç de l’equip de govern en matèria educativa, en un moment en que la davallada d’ingressos a les administracions no pot “fer minvar un servei prioritari i essencial”. “Les obres de manteniment i reforma de les escoles durant aquest estiu són també un clar exemple del compromís de l’Ajuntament amb la qualitat educativa”.

Nota: Per conèixer les actuacions en detall, veure document adjunt.

Actuacions previstes