Llagostera. L'ajuntament de Llagostera formalitza la compra del terreny que permetrà millorar l'accessibilitat i la qualitat dels espais interiors de la casa de les Vídues

L’Ajuntament de Llagostera ha formalitzat aquest dijous 19 de juliol la compra d’una part del terreny annex a l’edifici de la Casa de les Vídues, situat dins el nucli antic i que fins fa poc temps estava destinat a biblioteca municipal, per adaptar-lo als nous usos previstos.

La rehabilitació de l’edifici de la casa  de les vídues és una de les actuacions previstes en el projecte de Pla de Barris.

Actualment aquest edifici alberga l’Oficina de Promoció Econòmica, l’Oficina d’Habitatge conveniada amb el Consell Comarcal del Gironès, l’Espai Jove batejat amb el nom de Ca la Viudi i l’Escola de Belles Arts (Centre d’Art Pere Mayol).

La Casa de les Vídues és un edifici catalogat de bé Cultural d’Interès Nacional i inclòs, també, en el Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic de Llagostera.

La distribució dels espais interiors està molt condicionada per l’estructura de suport, la situació de l’escala, i la necessitat d’instal·lació d’un ascensor per a fer l’edifici accessible, un fet que es podrà resoldre amb l’adquisió d’aquest terreny, segons ha explicat l’arquitecte municipal, Carles Soler.

El terreny adquirit permetrà la construcció d’un nucli de comunicacions, format per una escala i un ascensor, sense malmetre l’edifici existent i augmentant considerablement les possibilitats de distribució i d’ús dels espais.

El terreny s’ha adquirit per  29.883 €

Per a més informació podeu trucar a Marc Sureda