Llagostera. L'associació de restaurants de Llagostera es compromet amb el suro

Els establiments adherits a l'Associació de Restaurants de Llagostera recomanaran i donaran prioritat a les seves cartes als vins tapats amb suro, amb el recolzament de l'Ajuntament del municipi, l'Institut Català del Suro i RETECORK.

Aquest matí, l'Associació de Restaurants de Llagostera, l'Ajuntament del municipi, l'Institut Català del Suro i RETECORK, Xarxa Europea de Territoris Surers, han signat un conveni de col·laboració per la promoció dels vins tapats amb suro i el seu reciclatge.

Llagostera és un poble surer i amb aquesta iniciativa trasllada el seu recolzament a un sector innovador i sostenible, creant i donant continuïtat al desenvolupament del municipi des de qualsevol de les seves vessants, ja sigui forestal, industrial, cultural o de patrimoni.

Així, els representants de totes les entitats, Manel Pretel, Director de l'Institut Català del Suro; Juli Fernández, Alcalde de Palafrugell, municipi que ostenta la Presidència Executiva de la Xarxa; Jordi Rissech, President de l'Associació de Restaurants de Llagostera; i Fermí Santamaria, Alcalde de Llagostera; han coincidit en que el tap de suro és el millor sistema de tapament tenint en compte les seves característiques físico-químiques i sense oblidar el seu valor ambiental.

Aquest compromís es traslladarà als ciutadans de Llagostera també mitjançant el reciclatge dels taps de suro. Els restaurants adherits a la campanya reciclaran els taps i seran traslladats a la deixalleria on finalment seran reabsorbits per la indústria surera, la qual els utilitzarà per altres aplicacions com per exemple aïllaments o juntes de dilatació. Els ciutadans, també podran dipositar els seus taps de suro a l'Oficina de Turisme del municipi.

Descarregar el conveni