Publicat el Dimarts, 12 Març 2013 16:49 Escrit per Ajuntament de Vilablareix
S’aprova una moció en defensa de l’autonomia local en resposta a la proposta “recentralitzadora”
que impulsa el govern espanyol del PP El ple de Vilablareix va aprovar ahir al vespre per unanimitat de tots els grups (ERC, CiU i IpP-PM) retirar el títol de fill adoptiu del municipi als militars Miguel Primo de Rivera i a Emilio Barrera, que va ser capità general de Catalunya del 1924 al 1930 en substitució de Primo de Rivera.
El regidor de Cultura, Manel Pallàs, va explicar que aleshores els obligaven a nombrar-los com a fills adoptius a les corporacions locals. En concret, Miguel Primo de Rivera va ser declarat fill adoptiu de Vilablareix durant el ple celebrat el 24 de novembre de 1925, mentre que Emilio Barrera va rebre el títol el 18 d’abril d’aquell mateix any. “Acto seguido y atendiendo á los altos merecimientos del Ilustre Jefe del Gobierno Exmo. Sr. D. Miguel Primo de Rivera y Orbaneja se acuerda otorgarle el nombramiento de Hijo Adobtivo de esta localidad”, diu l’acta històrica del ple del 24 novembre de 1925.
D’altra banda, la sessió plenària també va aprovar per unanimitat una moció en defensa de l’autonomia local i del regim competencial de local de la Generalitat de Catalunya en resposta a la reforma de les administracions locals que impulsa l’Estat espanyol. L’alcalde, David Mascort (ERC), va criticar que el govern espanyol vulgui utilitzar les administracions locals per culpar-les del dèficit “quan en realitat representa només un 3% o 4% del total”.
“Manifestem el nostre convenciment que aquesta reforma de l’administració local que pretén impulsar el govern del PP només respon a criteris recentralitzadors i obvia les realitats diverses i plurals que conviuen avui a l’estat espanyol”, va dir Mascort, en relació a l’escrit a la moció. La moció també insta al govern de la Generalitat de Catalunya a presentar en breu una proposta de Llei de Governs Locals per tal de ser discutida i aprovada en el Parlament en el termini més curt possible.
Tall de veu de David Mascort defensant la moció per les administracions locals
Tall de veu de Manel Pallàs defensant la moció contra Primo de Rivera