Cassà de la Selva. Reconeixement a la sitja ibèrica de Cassà que demostra el poblament del municipi des del segle II abans de Crist

Aquest matí s'ha inaugurat l'exposició gràfica de la silueta de la sitja i la pancarta dels dibuixos fets pels escolars per recordar aquest element històric.
La sitja és del segle II abans de Crist i va ser excavada el 1978 per membres de la Colla Excursionista Cassanenca.
Aquest matí s'ha inaugurat una exposició gràfica a la rambla Onze de Setembre per recordar la presència de la sitja ibèrica que hi va haver des del segle II abans de Crist a aquest punt. L'exposició inclou la silueta de la sitja al lloc on va ser, just davant de l'escola Puig d'Arques, i una pancarta amb els dibuixos fets pels escolars que recreen la vida d'aquella època.
Aquesta sitja, que en el seu moment servia de dipòsit per emmagatzemar i conservar productes, va ser excavada l'any 1978 per membres de la Colla Excursionista Cassanenca però l'Ajuntament del moment va decidir tapiar-la. La silueta presentada avui i realitzada pels alumnes de 4t d'ESO de La Salle Cassà recorda la seva presència com a testimoni del poblament de Cassà des del segle II abans de Crist. Les peces trobades a la sitja (trossos de molins manuals, ceràmica') estan dipositades a l'Arxiu Municipal.
El reconeixement històric ha estat promogut pel Grup de Recerca i Estudis de Cassà (GREC) integrat per ciutadans que voluntàriament treballen sobre la memòria històrica del poble juntament amb l'Arxiu municipal. La idea va sorgir arrel de la recerca dels vestigis ibèrics al terme municipal. Juntament amb aquesta actuació, el GREC també ha publicat una edició de la revista 'Descobrim' dedicada als orígens del poble.
L'Alcalde Martí Vallès ha destacat en el moment de la inauguració 'la importància de mantenir viva la memòria històrica' i ha explicat que 'fer-ho a través dels nens i nenes és una garantia d'èxit.'

1466074809Alguns membres del GREC amb l'alcalde_ la pancarta i el dibuix de la sitja.jpg
1466074809Els alumnes de 4t ESO de la Salle que han fet el dibuix a la paret amb l'alcalde.jpg
1466074809Un moment de la inauguracio.jpg