Cassà de la Selva. Es presenta la Ruta del Suro a la vila de Cassà, un itinerari que posa en valor el patrimoni urbà relacionat amb la indústria suro-tapera

La Ruta del Suro a la vila de Cassà és la versió urbana de la Ruta del Suro transfronterera que uneix els territoris surers des de Mourellais, Agullana, Palafrugell i fins a Cassà, i que es presentarà ben aviat.

Emili Mató, regidor de Promoció Econòmica: 'L'itinerari neix amb la voluntat de potenciar la identitat de Cassà com a vila surera'.

Aquest matí més de dues-centes persones han participat a la presentació de la Ruta del Suro a la vila de Cassà, un itinerari que recorre els principals punts urbans d'interès relacionats amb la indústria suro-tapera. L'acte ha començat amb la xerrada de l'historiador Quim Nadal qui ha apadrinat la ruta i ha recordat la seva vinculació de jove amb el poble. Nadal ha destacat que 'el suro dóna lloc a un entorn singular en el que Cassà hi juga un paper central que ha de seguir potenciant.'

Seguidament s'ha destapat el plafó genèric de la ruta al parc del carrilet, punt d'inici de l'itinerari urbà, just al costat de les Vies Verdes. L'acte ha seguit amb una visita guiada de la Ruta del Suro a la vila de Cassà a càrrec del Grup de Recerca d'Estudis Cassanencs, acompanyada d'interpetacions musicals de Toc de Xarel·lo, l'Esbart Dansaire de Cassà, Montse Casanova, Joesp Maria Martí i un recital del Romanço del Taper llegit per Marxants de Paraules.

La Ruta del Suro a la vila de Cassà és la versió urbana de la Ruta del Suro transfronterera que uneix als territoris surers des de Mourellais, Agullana, Palafrugell i fins a Cassà de la Selva, i que es presentarà ben aviat. Aquesta ruta transfronterera seguirà el mateix traçat de la ruta Pirinexus que ja està senyalitzada. Cada municipi per on passa la Ruta del Suro anirà desenvolpant els seus propis itineraris urbans per donar a conèixer el patrimoni urbà relacionat amb la indústria suro-tapera.

Referent a la creació de la Ruta del Suro a la vila de Cassà, el regidor de Promoció Econòmica, Emili Mató, ha dit que 'l'itinerari neix amb la voluntat de potenciar la identitat de Cassà com a vila surera entre els cassanencs i també per atreure a gent de fora'. L'alcalde Martí Vallès ha posat èmfasi en el conjunt d'accions que s'estan desenvolupant per potenciar la marca Cassà sota el lema de 'Cassà, destapa els sentits'.

Per fer difusió d'aquesta ruta, l'Ajuntament de Cassà ha editat unes guies amb la informació de cada punt d'interès i el corresponent plànol. També s'han instal·lat plafons informatius als 20 punts per on passa l'itinerari. La ruta es pot seguir amb el dispositiu mòbil a través de l'enllaç www.cassa.cat/rutadelsuro i està disponible en català, castellà, anglès i francès.

1464526804El nou planol de la ruta del suro amb Quim Nadal_ representants de l'ajuntament i el grup de recerca d'estudis cassanencs.jpg
1464526804Quim Nadal ha fet la xerrada introductoria.jpg
1464526804Un moment de la xerrada introductoria a Can Nadal.jpg