Girona. L’Ajuntament de Girona presenta la diagnosi de l’estat de les voreres de la ciutat

L’estudi ha servit per localitzar punts conflictius que poden comportar un perill per als vianants

El regidor d’Urbanisme i Activitats, Carles Ribas, ha presentat aquest matí el “Pla de voreres” que ha elaborat l’Ajuntament de Girona. L’objectiu del pla és realitzar la diagnosi de l’estat de les voreres a la ciutat, indicant per cada tram de vorera el seu estat general (bo, regular o dolent)  i localitzant els punts conflictius  que poden comportar un perill per als vianants. Tal com ha descrit el regidor Carles Ribas, el propòsit de l’elaboració d’aquest pla, que ha considerat “fonamental per la mobilitat de Girona”, és “que el ciutadà de Girona pugui circular amb tota la tranquil·litat i que la imatge de les voreres embelleixi la ciutat i jugui a favor de la seva promoció”.

Els treballs per a l’obtenció de la informació que ha servit de base per a aquesta diagnosi es van iniciar el gener d’aquest any, i al llarg de sis mesos s’ha completat el 45% de la ciutat. En aquesta primera fase s’han detectat, localitzat i documentat un total de 583 incidències puntuals i s’han diagnosticat 1.920 trams de vorera.

L’elaboració del “Pla de voreres” –tant en la fase d’obtenció de dades com en el seu posterior tractament i anàlisi– han estats planificats, coordinats i supervisats per la UMAT de l’Àrea d’Urbanisme de l’Ajuntament de Girona

Nota: Us enviem, adjunts, el document de presentació del “Pla de voreres”, el plànol amb la localització de les incidències de la ciutat i una fotografia de l’acte.