Palamós. L'institut d'ensenyament secundari de Palamós i l'Ajuntament de la vila promouen convenis formatius per a estudiants

Es tracta d’acords emmarcats en el projecte “singulars”, mitjançant els quals alumnes de l’IES Palamós realitzen pràctiques formatives en diverses àrees municipals. Actualment dos estudiants fan pràctiques a la brigada municipal i un més es forma en àmbits professionals a l’àrea d’informàtica. L’objectiu és aportar coneixements pràctics a aquest joves estudiants creant un espai escolar adaptat a l’alumnat on l’aprenentatge els resulti atractiu, combinat-lo amb la realització d’estades formatives en empreses. Actualment l’Ajuntament de Palamós també té establerts convenis de formació amb la UdG per a la realització de pràctiques a l’arxiu municipal, i un més amb la UOC en l’àmbit de turisme.

Seguint la dinàmica realitzada aquest darrers anys l’Ajuntament de Palamós i l’Institut d’Ensenyament Secundari de la vila han establert un nou conveni de col•laboració mitjançant el qual alumnes d’aquest centre realitzen pràctiques laborals i formatives a diverses àrees municipals.

Aquests acords de col•laboració s’emmarquen en el projecte “Singulars” que promou el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i que tenen com a objectiu principal oferir suport als joves que, en els darrers cursos de l’ESO, mostren dificultats per assolir amb èxit el Graduat en Educació Secundària Obligatòria. Es tracta de crear un espai escolar adaptat a l’alumnat on l’aprenentatge els resulti atractiu conjuntament amb la realització d’estades formatives en empreses.

Actualment dos estudiants de 4t d’ESO fan pràctiques a la Brigada Municipal, on dos cops per setmana i acompanyats d’operaris d’aquest servei reben coneixements tècnics i professionals en aquest àmbit, apropant-los a les tècniques i la utilització de les diverses eines bàsiques per al desenvolupament d’aquesta feina. Un tercer alumne també de 4t d’ESO realitza pràctiques a l’Àrea d’Informàtica on es forma en àmbits d’instal•lació i configuració de sistemes operatius i de diversos components informàtics.

Durant les estades a les empreses l’alumnat adquireix coneixements pràctics sobre les tasques de la professió que està explorant, hàbits i valors relacionats amb el món laboral i informació de les diferents sortides professionals que li ofereix la professió així com els requeriments d’accés.

A banda de l’acord amb l’IES Palamós, l’Aljuntament de la vila també té establerts convenis de formació amb la Universitat de Girona (UdG) per a la realització de pràctiques a l’Arxiu Municipal, i un més amb la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), i en aquest cas dins l’àmbit de turisme.