Canal Ajuntament

Platja d'Aro. Els serveis d'informació turística de Platja d'Aro van atendre gairebé 25.000 consultes presencials durant l'any 2012

La web turística va rebre més de 207.000 visites i l’oferta de visites guiades 4.199 usuaris

El servei d’informació turística de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro va atendre l’any 2012 un total de 24.700 consultes presencials a l’Oficina de Turisme de Platja d’Aro (-0’7% en relació al l’any anterior), unes dades però, que no comptabilitzen les realitzades per telèfon i correu electrònic. Simultàniament, la web municipal de promoció turística, en el conjunt de les seves cinc versions idiomàtiques va tenir 207.713 visites (+3’6%) amb 153.687 usuaris únics (+7%). També l’any passat, la proposta de visites guiades programades per la regidoria de turisme al Nucli antic i Museu de la Nina de Castell d’Aro, al Camí de Ronda de Platja d’Aro i Vil·la Romana de Pla de Palol i, i al Camí de Ronda de S’Agaró, va tenir una participació de 4.199 persones.

Les xifres de l’Oficina de Turisme mostren com el 74% de les consultes (18.283) són a l’estiu, de juny a setembre. El mes de l’any amb més consultes va ser l’agost (7.156), i tot seguit el juliol (6.097), el juny (2.335), i el setembre (2.695). El català va ser l’idioma més utilitzats pels usuaris del servei (9.083 consultes · 37%), seguit del francès (6.845 · 28%) i el castellà (3.614 · 14’5%). La resta d’idiomes utilitzats van ser l’alemany (1.516 · 6%), l’anglès (1.347 · 5’5%), l’holandès (1.324 · 5%) o l’italià (376 · 1’5%), entre d’altres. Globalment els darrers 13 anys s’han atès més de 441.000 consultes amb una mitjana anual de 33.900 atencions personals. Aquest servei municipal està en funcionament tots els dies de l’any (excepte Nadal, Sant Esteve, Cap d’Any i Reis) oferint unes 3.100 hores d’atenció personal, telefònica i telemàtica a residents, visitants i turistes.

Simultàniament,  la web municipal de promoció turística va rebre l’any passat 207.713 visites; 105.383 en la versió en català (51%), 52.297 en castellà (25%), 26.156 en francès (12’5%), 19.340 en anglès (9’5%), i 3.900 en rus (2%) amb 919.161 pàgines visitades i un temps mitjà de 4 minuts i 43 segons (1 minut i 32 segons més que ara fa un any). En relació a les xarxes socials, el facebook municipal va tenir 807.005 impressions amb 7.651 visitants únics, i 1.206 nou usuaris amb opció “m’agrada” (avui ja en suma un total de 2.418),  i 9.749 interactuants. El perfil de twitter va tenir 565 nous seguidors (actualment en té 698),  i el canal a youtube 5.101 visualitzacions (avui n’acumula 6.686).

Darrerament, la triple oferta de visites guiades va registrar l’any passat 4.199 participants. La iniciativa va començar l’estiu de 1996 amb la visita al Nucli antic i Museu de la Nina de Castell d’Aro, que s’ha ofert ininterrompudament fins a l’actualitat. A l’agost de 1999, es va incorporar la visita guiada al Camí de ronda de Platja d’Aro i Vil·la romana de Pla de Palol. Darrerament, l’estiu de 2002 es va iniciar la visita al Camí de Ronda de S’Agaró. Des del juliol de 1996, un total 144.642 persones han gaudit d’alguna de les propostes (Castell d’Aro 129.017 visitants, Camí de Ronda  9.600, i Pla de Palol 6.025) rsone;�a �� ( ��alguna de les propostes (Castell d’Aro 129.017 visitants, Camí de Ronda  9.600, i Pla de Palol 6.025).

 

 


 

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 972 831 541

Top Desktop version