Figueres. L'alcaldessa inaugura una jornada transfronterera a Figueres

L'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, ha inaugurat aquest matí la jornada Europa 2014-2020: Debat amb eurodiputats, que s'ha celebrat al Cercle Sport. S'hi han reunit un centenar de professionals dels dos costats de la frontera per saber què els pot oferir la política de cohesió de la Unió Europea fins al 2020.

Durant la seva intervenció, l'alcaldessa ha destacat Figueres com una ciutat formadora, educativa i, també, orgullosa de ser el pol de connexió acadèmica entre la Universitat de Girona i la Universitat de Perpinyà Via Domitia, centres centres organitzadors de l'acte.  Felip, a més, ha fet referència a la ciutat que el Govern municipal planifica pel futur i que serà una realitat a través de la revisió del pla d'ordenació urbanística municipal (POUM), però també gràcies a polítiques d'atenció al ciutadà, a la sostenibilitat econòmica i ambiental, i també vetllant per l'ordre i la igualtat d'oportunitats.
Per últim l'alcaldessa ha recordat que Figueres ambiciona ser un dels punts de referència en el corredor mediterrani i l'Espai transfronterer, ja sigui a nivell turístic, econòmic, logístic o, com en aquest cas, com a receptor i impulsor d'idees i coneixements. Recordar que la capital de l'Alt Empordà té, des de fa anys, una àrea específica dedicada al temes transfronterers, que ha liderat projectes POCTEFA, com el TRANSVERSALIS.
Pel que fa purament a la jornada, la ponència inaugural ha anat a càrrec de Jean Peyrony, director general de la Missió Operacional Transfronterera (MOT). Més tard ha estat el moment d'una taula rodona que, amb el títol Reptes dels territoris transfronterers per al nou període 2014-2020, ha comptat amb  la intervenció dels eurodiputats Marie-Thérèse Sanchez-Schmid, del Grup del Partit Popular Europeu, i Ramon Tremosa, Aliança de Demòcrates i Liberals per Europa. El tancament de la jornada ha anat a càrrec de Jean Benkhelil, vicerector de projectes euroopeus i euroregionals de la UPVD i Maria Lluïsa Pérez Cabani, vicerectora de política internacional de la UdG.