Girona. Girona+neta incorpora dos vehicles especials per a nevades

·         Es tracta de dos camions polivalents que també serviran per fer tasques d’actuació immediata i altres accions a la ciutat

·         La principal novetat és que aquests vehicles permeten que s’hi acobli una pala llevaneu i que un d’ells disposa d’un sistema per escampar sal de manera automàtica

L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, i el primer tinent d’alcalde i regidor de Sostenibilitat i Participació Ciutadana, Jordi Fàbrega, han presentat aquesta tarda els dos nous vehicles especials per a nevades que s’han incorporat a l’equip de Girona+neta. Aquests dos camions, que han suposat una inversió de 300.000 euros, són polivalents i s’utilitzaran per portar a terme altres accions a la ciutat, com per exemple tasques d’actuació immediata. Les novetats més destacades d’aquests vehicles són que tots dos disposaran d’una pala llevaneu i que, a més, un té tracció 4x4 i l’altre incorpora un sistema automàtic per escampar sal.

Concretament, es tracta d’un autocamió multifuncional d’acció immediata i llevaneu i d’un autocamió amb braç hidràulic articulat, pala llevaneu i grua. El primer dels dos vehicles, l’autocamió multifuncional, té tracció 4x4, fet que millora la seguretat del vehicle a l’hora de fer treballs de llevaneu, una tasca que es complementa amb la pala llevaneu que s’hi pot acoblar. El vehicle també està especialment destinat a prestar servei a la brigada d’acció immediata per atendre accidents de trànsit i serveis urgents. A més, aquest camió està preparat per a la neteja interior i exterior de contenidors soterrats i les seves ubicacions.

El segon dels vehicles, l’autocamió amb braç hidràulic articulat, també té la possibilitat d’acoblar-hi una pala frontal llevaneu. Gràcies al braç hidràulic del qual disposa, aquest vehicle està especialment preparat per a la manipulació i el transport d’autocompactadors estacionaris i de contenidors i, en concret, per al servei de moviment de les caixes de la deixalleria i el transport al gestor autoritzat corresponent. Per a les tasques de llevaneu, aquest camió incorpora també un sistema per escampar sal de manera automàtica en cas de gelades o nevades.

Aquests dos nous camions (veure fitxa tècnica) s’afegeixen a l’equip de Girona+neta, que disposa també de set màquines escombradores noves i de quatre nous vehicles especials dedicats a la neteja de la ciutat, que es van presentar fa uns mesos. L’empresa municipal Girona+neta està destinada a la gestió del servei de recollida de residus i de neteja pública de Girona. L'empresa adjudicatària del contracte, Fomento de Construcciones y Contratas (FCC), és el soci privat de la societat d'economia mixta Serveis Municipals de Neteja de Girona, SA.